|
Nozares panākumi
Aktīvāk ierobežo propagandas kanālus Konstatējot naida kurināšanu TV programmas "Rossija RTR" raidījumā "60 minūtes", Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sākusi programmas ierobežošanas procedūru, solot iespējamu retranslācijas aizliegumu atkārtota pārkāpuma gadījumā. Nedaudz agrāk Latvijā aizliegta arī Krievijas propagandas kanāla “RT” izplatīšana. Valsts prezidents Egils Levits izsludinājis grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, nosakot, ka televīzijas operatoru pamatpiedāvājumā būs liegts
Nozares neveiksmes
Mediju patēriņš pieaug, bet reklāmas ieņēmumi rūk Covid-19 pandēmijas sākuma posmā būtiski pieaudzis mediju patēriņš. Vienlaikus Latvijas preses izdevēji, kā arī Reklāmas asociācija brīdināja par dramatisku reklāmas apjoma kritumu, kas sev līdzi nesa arī būtisku ieņēmumu samazinājumu plašsaziņas līdzekļiem. Krīzes sākumā reklāmas ieņēmumi atsevišķos medijos samazinājušies pat par 90%.
|
|
|
|
|
|
Izveidota Latvijas Reģionālo mediju asociācija
Septembrī dibināta jauna Latvija Reģionālo mediju asociācija, kuras valdē ievēlēti pieci locekļi: SIA "Reģionu mediji" pārstāvis Uldis Salmiņš, Undīne Dombovska no AS "Kurzemes radio", Egita Jonāne, kas pārstāv biedrību un portālu "lobs.lv", Viktorija Nečajeva, kas pārstāv SIA "Vietējā", kā arī Ivonna Plaude no SIA "Novadu ziņas", kurai uzticēja arī valdes priekšsēdētājas pienākumus. Organizācija izveidota, apvienojoties septiņu mediju organizāciju pārstāvjiem un patlaban pārstāvot desmit medijus. Tā par savu mērķi ir izvirzījusi nepieciešamību sekmēt neatkarīgu un kvalitatīvu mediju attīstību Latvijas reģionos. Jaunās mediju organizācijas dibinātāji uzsver, ka Latvijas reģionu iedzīvotājiem ir jābūt iespējai saņemt objektīvu, patiesu, aktuālu un kvalitatīvu informāciju par visām norisēm valstī un jo īpaši reģionos, vienlaikus arī sekmējot Latvijas reģionu iedzīvotāju medijpratību. Tāpat organizācija ir gatava veicināt reģionu žurnālistu profesionālo izaugsmi.
Būs ierobežojumi programmu iekļaušanai TV operatoru pamatpiedāvājumā
No nākamā gada vasaras televīzijas (TV) operatoru pamatpiedāvājumā būs liegts iekļaut programmas, attiecībā uz kurām pēdējo trīs gadu laikā Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) pieņēmusi lēmumu par retranslācijas aizliegumu. Grozot Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu, arī noteikts, ka TV programmu izplatīšanas pakalpojumu sniedzējam pamatpiedāvājumā jānodrošina, ka vismaz 80% no iekļautajām papildu programmām saturam sākotnēji jābūt veidotam kādā no Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās zonas valstu oficiālajām valodām.
|
Tabulā atspoguļoti sekojoši Mediji, reklāma, izglītība, radošās industrijas rādītāji par 2019 gadu - neto apgrozījums (tūkst., EUR), apgrozījuma izmaiņas pret 2018 gadu procnetos, peļņa (tūkst., EUR), rentabilitāte un darbinieku skaits
lielākie uzņēmumi pēc apgrozījuma ir RealWeb Latvia, SIA, Webhelp, SIA, All Media Latvia, SIA, Latvijas Televīzija, SIA, BALTIJAS MEDIJU ALIANSE, SIA. Industrijas nozares ir sekojošas: Dizains, mode, māksla, jaunrade, Elektroniskie mediji, Informatīvie pakalpojumi , Izdevējdarbība, Izglītība, apmācība
Autors: Guntars Līcis
Mediju nozarei ir iespēja atgūties no Covid-19 radītās krīzes, tomēr tas lielā mērā būs atkarīgs no finansiālu instrumentu sniegtas palīdzības, jo tirgus ieņēmumu tam būs par maz. Covid-19 pandēmija vēl nav beigusies, un nav zināms, kas nozari sagaida ziemā, un ne velti pasaulē runā par miljardu ieguldījumiem ekonomikas sildīšanā. Katrā valstī mediju tirgus atšķiras – lielajās valstīs mediji var izdzīvot, ņemot aizdevumus, taču Latvijā ir maza ekonomika un mediji nevar aizņemties naudu, jo lasīt tālāk
Autors: Baiba Liepiņa
Koronavīrusa izraisītā pandēmija radīja apjukumu visās nozarēs – arī medijos un reklāmā. Cilvēki bija mājās, stāvēja arī bizness, kas radīja lielu neziņu par turpmāko darbību. Cilvēki bija piesardzīgi pret saviem izdevumiem, jo nezināja, cik ilgi turpināsies krīzes situācija. Covid-19 laikā mediju organizācijas zaudēja reklāmas kampaņas, un tās vairs nevar kompensēt.
Covid-19 radīja apmēram divu trīs gadu darba ietekmi uz nozari. Šogad tirgum vajadzēja izaugt par 3–5 procentiem, taču pandēmija lasīt tālāk