Ienākt

Autors: Baiba Liepiņa (Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja) Avots: LBGP

Ar pētījumiem vietējie mediji jāparāda kā ietekmīgs reklāmas kanāls

Koronavīrusa izraisītā pandēmija radīja apjukumu visās nozarēs – arī medijos un reklāmā. Cilvēki bija mājās, stāvēja arī bizness, kas radīja lielu neziņu par turpmāko darbību. Cilvēki bija piesardzīgi pret saviem izdevumiem, jo nezināja, cik ilgi turpināsies krīzes situācija. Covid-19 laikā mediju organizācijas zaudēja reklāmas kampaņas, un tās vairs nevar kompensēt. Covid-19 radīja apmēram divu trīs gadu darba ietekmi uz nozari. Šogad tirgum vajadzēja izaugt par 3–5 procentiem, taču pandēmija radīja 10–15% kritumu. Reklāmdevēji ar datiem ir jāmotivē reklāmai paredzēto naudu ieguldīt Latvijas mediju uzņēmumos, pierādot, ka vietējo mediju uzņēmumu devums ir lielāks nekā globālajiem medijiem. Tāpēc ir svarīgi sākt detalizētāk pētīt digitālo vidi, lai paši varētu iegūt pārliecību un apliecinājumu tam, ka vietējie mediji ir ietekmīgs reklāmas kanāls. Valsts atbalsts medijiem bija ļoti svarīgs, tomēr tā saņemšana gan varētu būt bijusi vienkāršāka un ātrāka. Tas jāņem vērā, gatavojoties līdzīgām situācijām nākotnē, apsverot iespēju veidot mediju atbalsta fondu, atbalstot mediju darbību situācijās, kad tie ir ļoti nepieciešami, bet bizness un reklāmas ieņēmumi sabremzējas.