Ienākt

Autors: Dina Vjatere (SIA "Taka Esse" līdzīpašniece ) Avots: LBGP

Skaistumkopšanā neplāno augt bezgalīgi

Spa saloni ir finansiāli prasīgs ieguldījums ar lēnu ilgtermiņa atdevi. Nopietni saloni nesteidz atvērties. Taču priecē jaunā tendence, ka nelieli spa saloni tiek atvērti citās Latvijas pilsētās, padarot spa pakalpojumus pieejamus arvien vairāk vietējiem cilvēkiem. Arī viesnīcas atver spa centrus, kas savukārt orientējas uz ārzemju klientiem. Tūristi nav mūsu zīmola „Taka Spa” mērķa klientūra, no paša sākuma koncentrējāmies uz vietējiem cilvēkiem, un tūristu apmeklētāju skaitu, kas ir ap 15%, "Taka Spa" palielināt negrasās, lai netraucētu vietējiem klientiem pilnvērtīgi atpūsties. Mēs savu konkurenci skatām plašāk un gribētu vēl jaudīgāku, jo tas mūsu visu dzīves kvalitāti tikai uzlabotu.

Finanšu dati skaistumkopšanas biznesā ir tikai viens nozīmīgs, bet tomēr salīdzinoši neliels aspekts. Ņemot vērā mūsu fokusu uz īpašu pakalpojumu kvalitāti ļoti ierobežotam klientu skaitam, mēs nemaz nevaram un neplānojam augt bezgalīgi. Tāpēc arī mūsu pieaugums 2015. gadā ir samērā pieticīgs, saskaņā ar mūsu plāniem – 2,87%. Spa saloni ir finansiāli prasīgs ieguldījums ar lēnu ilgtermiņa atdevi. Nopietni saloni nesteidz atvērties. Taču priecē jaunā tendence, ka nelieli spa saloni tiek atvērti citās Latvijas pilsētās, padarot spa pakalpojumus pieejamus arvien vairāk vietējiem cilvēkiem. Arī viesnīcas atver spa centrus, kas savukārt orientējas uz ārzemju klientiem. Tūristi nav mūsu zīmola „Taka Spa” mērķa klientūra, no paša sākuma koncentrējāmies uz vietējiem cilvēkiem, un tūristu apmeklētāju skaitu, kas ir ap 15%, "Taka Spa" palielināt negrasās, lai netraucētu vietējiem klientiem pilnvērtīgi atpūsties. Mēs savu konkurenci skatām plašāk un gribētu vēl jaudīgāku, jo tas mūsu visu dzīves kvalitāti tikai uzlabotu. Tie ir arī restorāni un kafejnīcas ar izcilu servisu un produktiem, tie ir visi mūsu skaistumam un labsajūtai nepieciešamie servisi – frizētavas, sporta centri, pat ziedu veikali utt. Jaudīgi profesionāļi, biznesa, mākslas cilvēki, gadiem ejot, arvien vairāk novērtē savu labsajūtu un veselību, un to, ka tajā vērts ieguldīt laiku, naudu, enerģiju, lai saglabātu un uzlabotu savu dzīves kvalitāti – būtu aktīvi, priecīgi un ar savu izskatu apmierināti arī brieduma gados. Arvien vairāk vīriešu novērtē masāžu un ādas kopšanas nozīmi, cilvēki arvien rūpīgāk lasa produktu sastāvu, un šis aspekts kļūst tikai nozīmīgāks. Arvien svarīgāk kļūst, ar kādām eļļām un krēmiem aizsargājam bērnu ādu. Neviena ekonomiskā krīze mūsu klientu plūsmu nav apstādinājusi. Mums atliek tikai neatslābstoši pilnveidoties, strādāt ar jaunākajām produktu tehnoloģijām un respektēt savus klientus, sniedzot izcilu servisu. Vienā starptautiskā industrijas medijā bija minēts, ka Amerikas tirgū 2015. gadā masāžu un ādas kopšanas procedūru apgrozījums bija nākamais lielākais aiz matu kopšanas servisa. Izklausās neticami, bet tikai pēc tam sekoja kosmētikas produktu un smaržu apgrozījums. Manā rīcībā nav tādu datu, taču Latvijā, šķiet, kosmētikas produktu pārdošana ir lielāka par procedūru apgrozījumu. Saprotams, ka cilvēki cenšas sevi kopt mājās, tomēr profesionāļu palīdzība un padoms kļūst arvien novērtētāks, un šeit nozarei ir liels izaugsmes potenciāls. Šobrīd, pēc 10 darba gadiem, mēs īpašu uzmanību veltām speciālistu izglītošanai, telpu atjaunošanai, un nelielais finansu pieaugums ļauj mums saglabāt kvalitāti un augstvērtīgu servisu, kas veido ilgtermiņa attiecības ar klientiem un būtiski samazina mārketinga izmaksas.