"Labieša" alus ražotājs šogad plāno divkāršot bezalkoholisko dzērienu ražošanas apjomus

Rīga, 26.febr., LETA. Alus ražotājs SIA "Zlaukts", kas strādā ar zīmolu "Labietis", šogad plāno divkāršot bezalkoholisko dzērienu ražošanas apjomus, kā arī ieviest jaunu produktu kategoriju - "Medus dzirksteni", aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Uzņēmumā skaidro, ka pēdējo gadu laikā pasaulē strauji pieaug pieprasījums pēc bezalkoholiskajiem dzērieniem. "Zlaukts" 2024.gadā laida tirgū trīs bezalkoholiskā alus šķirnes - "Skaidro mežu", "Skaidro apini" un "Ķirseni". Kopš produktu ieviešanas, tie veidojuši 5% no kopējā "Labieša" saražotā alus daudzuma, un pieprasījums turpina augt.

"Pasaulē pieprasījums pēc bezalkoholiskā alus sākās miglainajos kovidlaikos, kad arvien vairāk cilvēku pievērsa uzmanību veselībai un sabiedrības paradumi mainījās. Šobrīd tieši bezalkoholiskie dzērieni ir vienīgais raudzēto dzērienu segments, kas pēdējos gados pasaulē uzrādījis stabilu divciparu izaugsmi," norāda uzņēmuma vadītājs Reinis Pļaviņš.

Viņš atzīmē, ka jaunie bezalkoholiskie dzērieni - "Medus dzirkstenes" tiek brūvētas no Latvijas laukos un mežos ievākta medus, ko papildina vietējās zālītes un ogas. Pirmās "Medus dzirkstenes" - "Mirdzu Silaspuķi", kas brūvēta ar medu, cidonijām, priežu pumpuriem un pelašķi, un "Gaidu Aizpurviņu", kas brūvēta ar medu, dzērvenēm, brūklenēm, viršiem, priežu pumpuriem un vaivariņiem, uzņēmums plāno laist tirgū februāra beigās.

"Zlaukts" 2023.gadā strādāja ar 1,134 miljonu eiro apgrozījumu un 28 961 eiro zaudējumiem, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānija reģistrēta 2013.gadā, un tās pamatkapitāls ir 30 000 eiro. "Zlaukts" īpašnieki ir Līga Pļaviņa (33,33%), Edgars Melnis (33,33%) un Pļaviņš (33,33%).