"Spices" pārvaldītāja "Tirdzniecības centrs Pleskodāle" apgrozījums pērn sarucis par 16,6%

Rīga, 27.jūl., LETA. Nekustamā īpašuma pārvaldītājs SIA "Tirdzniecības centrs Pleskodāle", kas pārvalda tirdzniecības centru "Spice", 2021.gadā strādāja ar 10,302 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 16,6% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmums cieta zaudējumus 3,522 miljonu eiro apmērā, pretēji peļņai gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv".

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pagājušā gada pirmajos piecos mēnešos bija spēkā stingri ar Covid-19 saistīti ierobežojumi mazumtirdzniecības, sabiedriskās ēdināšanas, skaistumkopšanas un citās nozarēs.

Vadības ziņojumā minēts, ka pērn, nolūkā stiprināt abpusēji izdevīgu ilgtermiņa sadarbību, uzņēmums piešķīra nomas maksas atlaides saviem nomniekiem, savukārt nomas maksas krituma daļējai kompensēšanai tirdzniecības centriem valdība izstrādāja atbilstošu subsīdiju mehānismu. "Tirdzniecības centrs Pleskodāle", izpildot noteiktos kritērijus, veiksmīgi kvalificējās atbalsta saņemšanai.

Pērn uzņēmums ieviesa jaunu zīmola stratēģiju, kas vērsta uz līdera pozīcijas nostiprināšanu tirgū un mērķtiecīgākas komunikācijas ar klientiem veidošanu.

Tāpat pērn turpinājās darbs pie tirdzniecības centra interjera un eksterjera rekonstrukcijas projekta, un pārskata gadā tika pabeigta interjera koncepta izstrāde.

Vienlaikus 2021.gada nogalē izbūvēta promenāde - labiekārtots gājēju celiņš, kas savieno "Spice" un "Spice Home" ēkas un piedāvā apmeklētājiem dažādus ēdināšanas pakalpojumus.

Vadības ziņojumā teikts, ka 2021.gadā tika atklāti vairāki jauni apģērbu, hobija, sporta un bērnu preču veikali, papildinot centra nomnieku klāstu. Tāpat arī pēc rekonstrukcijām tika atvērti esošo veikalu jaunākie koncepti. Pērn veikalu rekonstrukcijas notika vairāk nekā 1700 kvadrātmetru platībā.

2021.gada oktobrī tika noteikta jauna ierobežojumu pakete tirdzniecības centriem, tirgotājiem un dažādiem pakalpojumu sniedzējiem. Šie ierobežojumi ietekmēja tirdzniecības centra apmeklētāju skaitu un veikalu kopējo apgrozījumu, taču ierobežojumiem vairs nebija tik liela ietekme uz uzņēmuma darbību kā ierobežojumiem 2021.gada sākumā.

Pērn tirdzniecības centra "Spice" apmeklētāju skaits sasniedza 4,6 miljonus apmeklētāju gadā, kas Covid-19 noteikto ierobežojumu dēļ samazinājās par 21,4%.

Uzņēmuma vadības ieskatā 2022.gadu daudz mazāk ietekmēs ar Covid-19 ierobežošanu saistītie pasākumi, tomēr kompānijas darbību turpinās ietekmēt pircēju iepirkšanās paradumu maiņa, piemēram, iepirkšanās tiešsaistē. Vienlaikus uzņēmuma vadība uzskata, ka mazumtirdzniecības vide būs daudz vairāk prognozējama.

Vienlaikus "Tirdzniecības centra Pleskodāle" 2022.gada mērķis ir palielināt klientu apmeklējuma skaitu un apgrozījumu, pietuvinot šos rādītājus 2019.gada līmenim.

Šajā gadā kompānija plāno ieguldīt aptuveni septiņus miljonus eiro tirdzniecības centra "Spice" interjera uzlabošanā. Tāpat tiks turpināts darbs pie klientu apmierinātības līmeņa celšanas, uzlabojot servisu un ieviešot jaunus pakalpojumus.

Uzņēmuma vadība norāda, ka "Tirdzniecības centra Pleskodāle" darbību negatīvi var ietekmēt konflikts, kas 2022.gada 24.februārī izcēlies starp Krieviju un Ukrainu. Konflikta radītais politiski ekonomiskais fons var radīt gan kavējumus lēmumu pieņemšanā attiecībā uz attīstības projektiem, piemēram, jaunu veikalu atvēršanu, gan arī radīt sarežģījumus preču un materiālu piegādes ķēdēs.

Uzņēmuma mērķis turpmāk ir pilnībā iznomāt tirdzniecības centru "Spice", piesaistot gan jaunus tirgotājus, piemēram "Pako Lorente", "Lacoste" un"Marc O’Polo", gan arī piedāvājot paplašināšanas iespējas tiem "Spices" nomniekiem, kuru esošās platības neļauj izmantot zīmolu potenciālu pilnā apmērā pārāk mazu telpu dēļ, piemēram, "NS King", "Douglas", "Intimissimi".

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka 2020.gadā "Tirdzniecības centrs Pleskodāle" strādāja ar 12,36 miljonu eiro apgrozījumu un 2,794 miljonu eiro peļņu.

SIA "Tirdzniecības centrs Pleskodāle" dibināts 2000.gadā un tā pamatkapitāls ir 711 432 eiro. Uzņēmums pieder igauņu uzņēmumiem AS "Kapitel" (75%) un "Tristafan" (25%).