
Iedomājieties šādu ainu: jūs tikko iegādājāties jaunu, ilgi nolūkotu automašīnu. Salons joprojām smaržo kā jaunam auto, virsbūve spīd, un viss strādā nevainojami. Pirmās dienas paiet priekpilni, baudot braukšanu pa pilsētas ielām vai dodoties izbraucienā uz laukiem. Taču pietiek ar vienu mirkli neuzmanības – neliels trieciens, saliecies bamperis, ieplaisājis lukturis. Lai gan negadījums nav liels, remontdarbu izmaksas uzreiz sasniedz vairākus simtus eiro. OCTA apdrošināšana šeit nesniedz atbalstu, jo bojājumi ir jūsu auto, nevis trešās personas.
Tieši šādās situācijās KASKO apdrošināšana atgādina savu patieso vērtību. Kamēr OCTA ir likumā noteikts minimums, ko jums kompensēs par zaudējumiem atbildīgā transportlīdzekļa īpašnieka apdrošinātājs, KASKO ir jūsu personiskais drošības spilvens, kas pasargā no finansiālām galvassāpēm arī gadījumos, ja zaudējumus būs radījusi nenoskaidrota vainīgā persona, kā arī jebkāda pēkšņa un neparedzēta ārēja notikuma rezultātā radušies zaudējumi.
Bet kā lai orientējas plašajā apdrošināšanas piedāvājumu klāstā? Kā atrast tādu polisi, kas ne tikai ir pieejama finansiāli, bet arī nodrošina pietiekamu segumu tieši jūsu vajadzībām?
KASKO apdrošināšana – kas tā ir, un ko tā sedz?
KASKO ir brīvprātīga automašīnu apdrošināšana, kas nodrošina kompensāciju par bojājumiem jūsu transportlīdzeklim. Tā nav obligāta, bet bieži vien ir būtiska, ja vēlaties pasargāt sevi no neparedzētiem izdevumiem.
KASKO sedz visdażādākos riskus, un tie var būt īpaši nozīmīgi ikdienas satiksmē:
- Ceļu satiksmes negadījumi – arī tad, ja vainīgs esat jūs pats;
- Zādzības, laupīšana vai nelikumīga piesavināšanās;
- Vandalisms vai bojājumi no trešajām personām;
- Dabas stihijas – vētras, krusas, plūdi, koku zari u.c.;
- Stiklu bojājumi – plaisas vai sasisti logi;
- Dzīvnieku izraisīti bojājumi – sadursmes ar stirnu vai briedi nav retums Latvijas laukos.
Svarīgi: ne visas KASKO polises ir vienādas. Katra apdrošinātāja piedāvājums atšķiras gan seguma apjomā, gan noteikumos. Tāpēc ir vērts salīdzināt vairākus variantus pirms lēmuma pieņemšanas.
Kā izvēlēties KASKO polisi, ko ņemt vērā?
Lai izvēle būtu pamatota un pielāgota jūsu vajadzībām, pievērsiet uzmanību šādiem kritērijiem:
- Seguma apjoms: vai KASKO sedz visbiežākos bojājumus? Vēlams, lai polise nodrošina pilnu segumu, tostarp stiklu bojājumu, evakuatoru, stihiju sekas.
- KASKO pašrisks: pašrisks ir daļa bojājumu summa, ko apmaksā jūs paši. Ja tas ir pārāk augsts, KASKO lietderība samazinās.
- Apdrošinājuma summa: dažos gadījumos tā ir fiksēta, citos atkarīga no auto tirgus vērtības. Ir svarīgi, lai summa atspoguļotu reālo aizvietošanas vērtību.
- Remonta iespējas: vai drīkstat paši izvēlēties servisu? Vai tiks izmaksāta kompensācija? Ideāli, ja varat vērsties pie ražotāja sertificēta partnera.
- Papildu pakalpojumi: papildu aizsardzība ietver atslēgu pazaudēšanas gadījumus, tehnisko palīdzību uz ceļa, evakuatoru, auto aizvietošanu remonta gadījumā. Šie pakalpojumi var kļūt izšķiroši neparedzētās situācijās.
Cenas un kvalitātes salīdzināšana – kā nepārmaksāt?
Uz jautājumu "Cik maksā KASKO?" nav vienas vienkāršas atbildes. KASKO cenas var ievērojami atšķirties atkarībā no vairākiem būtiskiem faktoriem – sākot ar jūsu auto marku, modeli, vecumu un tirgus vērtību, beidzot ar jūsu autovadītāja stāžu, dzīvesvietu un pat auto novietošanas paradumiem. Piemēram, auto, kas regulāri tiek novietots apsargājamā stāvvietā, var tikt apdrošināts par zemāku cenu nekā auto, kas pa nakti tiek atstāts uz ielas.
Taču cena ir tikai viena daļa no vienādojuma. Būtiski ir saprast, ko šī cena ietver. Lētākā polise var izskatīties izdevīga, taču bieži vien tā būs ar augstu pašrisku, ierobežotu segumu vai izslēgtiem riskiem, kas var būt reāli riski tieši jūsu automašīnai jūsu situācijā. Piemēram, seguma neesamība stiklu bojājumiem vai palīdzībai uz ceļa var būtiski ietekmēt jūsu iespējas iegūt kompensāciju pēc negadījuma.
Vienmēr salīdziniet vairākus piedāvājumus. Neaprobežojieties tikai ar vienu apdrošinātāju – izmantojiet kalkulatorus, pieprasiet individuālus piedāvājumus un rūpīgi iepazīstieties ar noteikumiem. Pievērsiet uzmanību arī tam, kā atlīdzība tiek izmaksāta – vai remonts tiek apmaksāts tieši servisam, vai jums jāmaksā pašiem un jāgaida kompensācija.
Un, protams, neliels padoms: izpētiet atsauksmes par konkrēto apdrošinātāju. Klientu pieredze bieži vien atklāj patieso attieksmi pret atlīdzību izmaksu un servisa kvalitāti. Jo galu galā – KASKO ir ne tikai par cenu, bet arī par uzticēšanos.
Kā tavs auto ietekmē polises izvēli?
Apdrošināšanas noteikumi tiek pielāgoti katram transportlīdzeklim:
- vecums: 1–3 gadus veciem auto KASKO ir īsti ieteicama, jo vērtība ir augsta. Vecākiem par 10 gadiem var tikt piedāvāta ierobežota aizsardzība;
- marka un modelis: luksusa un sporta auto tiek uzskatīti par augstāka riska objektu, tāpēc KASKO polise tiem ir dārgāka;
- papildu aprīkojums: dārgas navigācijas iekārtas, diski, personalizēts salons – ja tie netiek deklarēti, iegādājoties apdrošināšanu, apdrošinātājs tos nekompensēs.
Biežākās kļūdas, ko pieļauj, izvēloties KASKO apdrošināšanu
Izvēloties KASKO polisi, daudzi autovadītāji pieļauj līdzīgas kļūdas, kas var dārgi maksāt, kad notiek negadījums. Zemāk aprakstām biežāk sastopamās situācijas un kā no tām izvairīties.
- Noteikumu neizlasīšana – apdrošināšanas līguma noteikumi ir dokuments, ko daudzi nepievērš uzmanībai, līdz rodas problēma. Tomēr šajos punktos bieži vien ir norādītas svarīgas nianses – piemēram, izņēmumi, kas netiek segti, vai situācijas, kurās atlīdzība tiek samazināta.
- Pārmērīga koncentrēšanās uz cenu – zemākā cena bieži vien šķiet pievilcīgākā izvēle, taču realitātē tā var ietvert kompromisus – augstāku pašrisku, mazāku seguma apjomu, ilgu atlīdzību izskatīšanas termiņu vai zemu klientu apkalpošanas kvalitāti. Piemēram, polise var maksāt mazāk, bet paredz tikai atlīdzību skaidrā naudā, nevis remontu sertificētā servisā.
- Nepilnīga vai neprecīza informācija par auto – jebkura informācija, kas netiek sniegta apdrošinātājam, var kļūt par iemeslu atlīdzības atteikumam vai būtiskam samazinājumam. Tādēļ ir svarīgi deklarēt visu būtisko – papildu aprīkojumu, modifikācijas, īpaši dārgus diskus, signalizācijas veidu, GPS vai citas drošības ierīces.
- Polises nesaskaņošana ar savām vajadzībām – daži vadītāji izvēlas polisi, kas neatbilst viņu reālajam dzīvesveidam. Piemēram, ja bieži tiek braukts uz laukiem vai pa meža ceļiem, taču polise nesedz dabas stihiju vai dzīvnieku izraisītus bojājumus, tā kļūst praktiski neefektīva.
- Neinformēšana par negadījumiem vai kavēšanās ar pieteikumu – daži autovadītāji, nezināšanas vai cerības dēļ “ka viss pats atrisināsies”, atliek pieteikuma iesniegšanu. Taču katrai apdrošināšanai ir noteikts termiņš, kurā jāiesniedz atlīdzības pieteikums – bieži vien 2 līdz 5 dienu laikā no notikuma brīža.
Apdomāta izvēle ir gudra izvēle
KASKO nav tikai vēl viens papīrs dokumentu mapītē vai pielikums OCTA. Tā ir jūsu finansiālā drošība, garantija tam, ka neliela problēma nepārvērtīsies par lielu nelaimi. Neizvēlieties steigā vai tikai pēc cenas.
Salīdziniet, izprotiet, jautājiet un noskaidrojiet, kurš risinājums vislabāk atbilst tieši jūsu vajadzībām.
Lai uzzinātu vairāk par Balcia piedāvājumiem un to, kā apvienot Balcia OCTA ar kvalitatīvu KASKO, aicinām iepazīties ar mums tiešsaistē vai klātienē!