Ienākt
Autors: LETA

"Izdevniecība "Dienas bizness"" valsts budžetā samaksājusi pārsniegtos priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus

Rīga, 10.janv., LETA. SIA "Izdevniecība "Dienas bizness"" pagājušā gada decembrī ir pilnībā pabeigusi atmaksāt valsts budžetā pārsniegtos priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus 104 500 eiro apmērā, aģentūra LETA noskaidroja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).

KNAB un "Izdevniecība "Dienas bizness"" 2020.gada nogalē noslēdza administratīvo līgumu, kas paredzēja, ka uzņēmums pārsniegtos priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumus atmaksā vairākās daļās.

Jau ziņots, ka neilgi pirms 13.Saeimas vēlēšanām laikraksts "Dienas Bizness" izplatīja divus speciālizlaidumus, kuros tika slavētas partijas "KPV LV" un "Saskaņa". Katrs speciālizlaidums tika nodrukāts 800 000 eksemplāru.

Izdevniecība apgalvoja, ka tā bijusi daļa no laikraksta abonēšanas kampaņas, savukārt KNAB uzskatīja, ka tā bijusi priekšvēlēšanu aģitācija. KNAB 2020.gada maijā "Dienas Biznesam" piemēroja 1400 eiro naudas sodu un uzdeva valsts budžetā pārskaitīt 104 500 eiro par politisko aģitāciju, pārsniedzot tam pieļaujamos tēriņus.

Lai neļautu jebkuram ar lielu naudu ietekmēt vēlēšanu rezultātus, tā sauktās trešās personas politiskajām reklāmām drīkst tērēt tikai aptuveni 6000 eiro, savukārt, pēc KNAB aplēsēm, "Dienas Bizness" speciālizlaidumiem tērējis daudz vairāk.

2020.gada vasarā par "Izdevniecības "Dienas bizness"" īpašnieku kļuva "Izdevniecības Dienas mediji" īpašnieks Edgars Kots, kuram tagad pieder 100% uzņēmuma daļu, kas līdz tam pastarpināti piederēja Jānim Maršānam un Jānim Svārpstonam.

Kopš 2019.gada "Dienas Bizness", kas iepriekš iznāca kā laikraksts, iznāk žurnāla formātā reizi nedēļā.

"Firmas.lv" pieejamā informācija liecina, ka uzņēmums 2020.gadā strādāja ar 923 241 eiro apgrozījumu, kas ir par 33,3% mazāk nekā gadu iepriekš, bet zaudējumu apjoms saruka par 32,4% un bija 258 075 eiro.