Pētījums: Covid-19 pandēmija ietekmējusi 68% iedzīvotāju iepirkšanās paradumus

Rīga, 28.okt., LETA. Covid-19 pandēmijas izplatība ietekmējusi 68% Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, secināts jaunākajā mazumtirgotāja SIA "Maxima Latvija" tirdzniecības nozares pētījumā "Maxima mazumtirdzniecības kompass".

Samazinot klātienes kontaktus un ievērojot drošus iepirkšanās principus, 47% iedzīvotāju sākuši apmeklēt veikalus retāk - salīdzinot ar 2020.gada martu, tas ir pieaugums par vairāk nekā diviem procentpunktiem.

Ievērojamas izmaiņas pēdējā pusotra gada laikā piedzīvojusi e-komercijas nozare - to iedzīvotāju skaits, kuri sākuši biežāk iepirkties internetā, audzis teju piecas reizes no 3,5% līdz gandrīz 17%.

Rūpes par veselību atainojas arī iedzīvotāju iepirkumu groziņos - stiprināt savu imunitāti, pērkot vitamīniem bagātu pārtiku, šogad izvēlas teju 13% respondentu, kas ir par 2,4 procentpunktiem vairāk nekā pērn.

Pētījuma dati apliecina arī vairāku citu paradumu izmaiņas pandēmijas ietekmē - salīdzinot ar 2020.gada martu, to iedzīvotāju skaits, kuri izmanto gatavo ēdienu piegādi uz mājām, ir palielinājies 11 reizes no 0,7% līdz 8%. Savukārt dezinfekcijas un tīrīšanas līdzekļus sākuši iepirkt par 2,3 procentpunktiem vairāk iedzīvotāju (8,7%).

"Maxima mazumtirdzniecības kompasa" aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu centru "SKDS" šā gada augustā. Tajā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 75 gadiem.

Jau vēstīts, ka "Maxima Latvija" 2020.gadā strādāja ar 878,069 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 4,9% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 13,8% un bija 31,305 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānija "Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" vienīgais īpašnieks ir Nīderlandē reģistrētais uzņēmums "Lincoln Land Erste", bet patiesais labuma guvējs ir Nerijs Nums. Uzņēmums ir daļa no holdinga kompānijas "Maxima Grupe".