"HKScan Latvia" apgrozījums pērn pieauga par 12,4%

Rīga, 15.jūl., LETA. Zīmola "Rīgas miesnieks" produkcijas ražotāja "HKScan Latvia" apgrozījums pagājušajā gadā bija 43,414 miljoni eiro, kas ir 12,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi bija 394 342 eiro pretēji peļņai gadu iepriekš, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījuma kāpums pērn sasniegts, pateicoties pircēju lojalitātei, pieaugot kompānijas pārstāvēto zīmolu produkcijas tirdzniecības apmēriem.

"HKScan Latvia" apgrozījums pieauga gan Latvijā, gan ārpus valsts robežām. Tāpat "HKScan Latvia" papildus esošajiem tirgiem veiksmīgi turpināja attīstīt eksportu Centrāleiropas reģionā, īpaši, Vācijā, kur pārdošanas apmērs dubultojās salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, pārsvarā izmantojot jaunās pelmeņu ražošanas iekārtas priekšrocības.

Vienlaikus atzīmēts, ka kompānijas pārdotās produkcijas ražošanas izmaksas palielinājās par 19%. Viens no lielākajiem ražošanas izmaksu kāpuma cēloņiem bija izejvielu, materiālu un gatavās produkcijas izmaksu postenī. Galvenie šo izmaksu pieauguma iemesli bija ievērojamais cūkgaļas cenas kāpums Eiropas Savienības (ES) valstu un pārējos tirgos, kā arī transferta cenu aprēķina maiņa "HKScan" grupas Baltijas uzņēmumu vidū.

Būtisko izejvielas un gatavās produkcijas cenu sadārdzināšanos kompānija nevarēja pilnībā kompensēt ar pārdošanas cenu pieaugumu.

Pērn, neraugoties uz izaicinājumiem, "HKScan Latvia" spēja noturēt savu tirgus daļu pārstrādātās gaļas segmentā, kā arī palielināt tirgus daļu svaigās un marinētās vistas gaļas segmentā. Kompānija uzlaboja pārdošanas rezultātus arī šašliku segmentā, turpinot ieviest un attīstīt jaunu, videi draudzīgu iepakojumu, kas ļāva līdz pat 70% samazināt plēves izmantošanu šašliku ražošanas procesā.

Kompānijas vadība arī norāda, ka pērn "HKScan" grupa ieguldīja aptuveni astoņus miljonus eiro maltīšu kategorijas ražošanas jaudu palielināšanā un inovāciju izstrādē "Rakveres" ražotnē, un šogad Latvijas tirgū plāno ieviest jaunus šīs līnijas produktus.

Komentējot Covid-19 ietekmi uz kompāniju, "HKScan Latvia" norāda, ka līdz šim šogad uzņēmuma pārdošanas apmēri ir saglabājušies iepriekšējā perioda līmenī. Lai gan uzņēmuma HoReCa klientu - viesnīcu, restorānu un kafejnīcu - apgrozījums ir krities un daļa klientu ir apturējuši savu darbību, kompānijas apgrozījuma kritumu HoReCa segmentā kompensē mazumtirdzniecības apgrozījuma palielinājums.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "HKScan Latvia" 2018.gadā strādāja ar 38,635 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 12% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 77,5% - līdz 1,071 miljonam eiro.

"HKScan Latvia" ir dibināts 1992.gadā, un kopš 1998.gada kompānija ietilpst "HKScan" grupā. Kompānijas pamatkapitāls 2,214 miljoni eiro. "HKScan" ir viena no lielākajām pārtikas produktu ražošanas kompānijām Ziemeļvalstīs un ietver gaļas pārstrādes uzņēmumus Somijā, Zviedrijā, Dānijā un Baltijas valstīs.