"Latvijas balzams veikalu" modernizētajos veikalos vidējais pirkums audzis par 5%

Rīga, 16.sept., LETA. Specializēto dzērienu veikalu ķēdē "Latvijas balzams veikali" vidējais pirkums jaunajos modernizētajos tīkla veikalos šovasar salīdzinājumā ar iepriekšējo vasaru pieaudzis par 5%, aģentūru LETA informēja uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītāja Laura Sarkanābola.

Šajā pieaugumā lielāko pienesumu devuši ārzemnieki, kuri visvairāk pirkuši balzamu, kamēr vietējie pircēji - dzirkstošo vīnu un citus vieglos dzērienus.

Vecrīgas veikalu pārdevēju un pircēju aptaujas rezultāti apstiprina, ka visbiežāk veikalos iegriežas tūristi, kas veido aptuveni 70% no visiem pircējiem. Šovasar visvairāk tūristu bijis no Polijas, Krievijas, Skandināvijas un Vācijas. Populārākā tūristu izvēle ir pašmāju klasiskais "Rīgas Melnais balzams" un citi vietējie ražojumi un suvenīri. Tūristi no Āzijas valstīm veikalos iegriežas pēc ūdens un citiem bezalkoholiskajiem dzērieniem. Savukārt vietējie iedzīvotāji visbiežāk pērk dažādu veidu vīnus un alkoholiskos kokteiļus.

Pārdošanu vasaras mēnešos veicinājušas arī apmeklētāju grupām organizētās dzērienu degustācijas "premium" koncepcijas veikalos. Kā liecina pārdevēju pieredze, nogaršojot iepriekš nebaudītus pašmāju ražotos dzērienus, aptuveni 90% gadījumu viesi veic pirkumu.

Kā norādīja Sarkanābola, mainoties dzērienu patēriņa modei, vietējie iedzīvotāji gada siltajos mēnešos dod priekšroku vīniem - arī šovasar vīnu un dzirkstošo vīnu pārdošana uzrādījusi 10% pieaugumu, salīdzinot ar pagājušā gada vasaras mēnešiem. Sekojot pieprasījumam, pēdējo gadu laikā veikalu vīna sortiments ir būtiski paplašinājies, piedāvājot jau vairāk nekā 400 dažādus vīnus un dzirkstošos vīnus.

Kā ziņots, uzņēmums kopš 2014.gada veikalu tīkla modernizācijā ieguldījis vairāk nekā 280 000 eiro, atjaunot ne tikai fasādes un veicot iekštelpu remontus, bet arī veidojot ērtāku un modernāku iepirkšanās vidi.

"Latvijas balzams veikalu" specializēto tīklu patlaban veido 45 veikali, no kuriem četri ir "premium" koncepcijas veikali.

Kā ziņots, "Latvijas balzams veikalu" īpašnieks ir SIA "Bravo". Saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju uzņēmuma apgrozījums 2015.gadā bija 10,16 miljoni eiro salīdzinājumā ar 10,97 miljoniem iepriekšējā gadā, bet zaudējumi - 13,65 miljoni salīdzinājumā ar 7673 eiro peļņu 2014.gadā.

"Latvijas balzams veikali" kopš 2014.gada oktobra iekļauti holdinga kompānijā "Amber Beverage Group", kas tika izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai "SPI Group" apvienojot Baltijas uzņēmumus - "Latvijas balzamu", dzērienu izplatītājus "SPI Distribution Latvia", "SPI Distribution Estonia", "Bennet Distributors" un "Darija" Lietuvā.