Eksporta krituma un alus akcīzes dēļ "Cido grupa" pērn cietusi vairāk nekā miljona eiro zaudējumus

Rīga, 1.sept., LETA. Dzērienu ražotājs SIA "Cido grupa" pagājušajā gadā strādājusi ar 3,93% apgrozījuma kritumu, kā arī piedzīvojusi vairāk nekā viena miljona eiro zaudējumus, liecina "Firmas.lv" dati.

Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 53,73 miljoni eiro salīdzinājumā ar 55,93 miljoniem iepriekšējā gadā, savukārt zaudējumi - 1,17 miljoni eiro salīdzinājumā ar 581 334 eiro 2014.gadā.

Kā norādīts vadības ziņojumā, apgrozījums samazinājies mazāka eksporta apjoma dēļ, kuru ietekmēja ģeogrāfiskais saspīlējums un pirktspējas kritums Krievijā un NVS valstīs, kā arī vājā ekonomikas izaugsme eirozonā. Tomēr Latvijā apgrozījums sarucis tikai par 0,2%, kas vērtējams kā labs rezultāts, ņemot vērā kopējo dzērienu tirgus kritumu, īpaši alus segmentā pēc akcīzes likmju palielināšanas par 23%.

Tieši akcīzes likmes pieaugums tiek minēts arī kā peļņas samazinājuma iemesls, jo akcīzes izmaksu palielinājumu par 0,9 miljoniem eiro nebija iespējams kompensēt ar cenu palielinājumu.

Līdz ar ražošanas apjomu samazināšanos Liepājas alus darītavā, kas saistīta galvenokārt ar mazāku eksportu uz citiem "Royal Unibrew" grupas uzņēmumiem, pērn tika atzīts arī zemes un iekārtu vērtības samazinājums trīs miljonu eiro vērtībā, kas attiecīgi atspoguļojās finanšu rādītājos.

Ziņojumā arī teikts, ka pērn "Cido grupa" īstenoja vairākus nozīmīgus investīciju projektus, kopumā attīstībā ieguldot 1,1 miljonu eiro. Lielākie investīciju projekti saistīti ar avota ūdens filtrācijas jaudu palielināšanu, jauna 0,75 litru plastmasas jeb PET pudeļu formāta izveidi ūdens un citu dzērienu produktiem, kā arī ražotnes sagatavošanu "PepsiCo" produktu licencētai ražošanai 2016.gadā.

Jauni produkti tika izveidoti arī alus segmentā, kur zīmols "Lāčplēsis" pērn sasniedzis labus starptautiskus rezultātus. "Lāčplēsis dzintara" saņēma sudraba medaļu konkursā "International Brewing Awards", "Lāčplēsis ekstra" un "Lāčplēsis izturēts" - trīs izcilības zvaigznes, "Lāčplēsis dzīvs" un "Lāčplēsis dzintara" - divas izcilības zvaigznes konkursā "International Quality Institute" Briselē.

Ziņojumā arī prognozēts, ka iegūtā "Pesico" produktu ražošanas un izplatīšanas licence nākamajam trīs gadu periodam ļaus kāpināt apgrozījumu, uzlabojot piedāvājumu klientiem, un pilnīgāk izmantot ražošanas jaudas.

"Cido grupa" ir vadošais dzērienu ražotājs Baltijā, kura produktu portfelī ir gan sulas, nektāri un sulu dzērieni, gan dabīgais minerālūdens un dzeramais ūdens, gan zīmola "Lāčplēsis" alus.

"Cido grupa" reģistrēta 1994.gadā Rīgā, pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro, nodarbināto skaits pērn - 341 darbinieks.

Kopš 2004.gada "Cido pārtikas grupa" ir Dānijas AS "Royal Unibrew" grupas uzņēmums.