Pieaugot konkurencei kravu pārvadājumu nozarē, šogad pārvadātāji Latvijā piedzīvojuši finansiālo līdzekļu samazināšanos, pilsētas informācijas portālu tīkls Pilseta24.lv uzzināja "Latvijas Biznesa gada pārskats" projekta ietvaros rīkotajā paneļdiskusijā 3.decembrī, televīzijas studijas "Rīga24" radījumā "Latvijas biznesa gads".
"Kapitālista pamatlikums ir - jo lielāka konkurence, jo zemāka cena. Pārvadājumu cena šogad samazinājās par vismaz trešdaļu. Šis gads nebija tik traks, kā sākumā to mālēja, neviens bez kravām nepalika. Kopumā kravas ir, bet naudas nav, " tā diskusijā par nozīmīgākajiem izaicinājumiem pārvadājumu un tranzīta nozarē stāsta autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.
Tāpat Trēziņš stāsta, ka aptuveni 85% pārvadāto kravu Latvijā tiek vestas tranzītā uz vai no Eiropas. Visbiežāk pārvadāta jau gatava produkcija, piemēram, no koka un metāla. Trēziņš uzver, ka pārvadājumu spektrs ir ļoti plašs.
Paneļdiskusijas moderators, žurnālists Ansis Bogustovs norāda, ka uzņēmuma "Firmas.lv" veidotais izdevums "Latvijas Biznesa gada pārskata 2014", kas jau trešo gadu pēc kārtas tapis sadarbībā ar nacionālo informācijas aģentūru LETA, prognozē stabilitāti un nelielu izaugsmi Latvijas bizesa vidē.
To komentējot, Trēziņš stāsta: "Ņemot vērā vispārējo situāciju, kritums nav bijis, bet gan pieaugums. Ja izaugsme Latvijā nav, mēs to kompensējam, meklējot kravas citur - Eiropā, Āzijā, Krievijā. Normāla izaugsme ir no pieciem līdz sešiem procentiem. Mēs nerunājam par lielu izaugsmi, jo pēc liela pieauguma ir liels kritums, tādēļ jābūt stabilitātei."
Kā lielāko izaicinājumu kravu pārvadājumu nozarē, Trēziņš min konkurences pastiprināšanos tranzītkoridoru starpā. Šobrīd konkurence starp ostām un tranzītkoridoriem esot lielāka nekā agrāk.
"Pēc krīzes 2007., 2008. un 2009.gadā attīstījās transporta un tranzīta nozare. Pārvadātāji iegādājušies jaunas mašīnas ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā, līdz ar to pieaugusi konkurence," stāsta Trēziņš.
Tā piemēram, Latvijas pārvadātājiem sīvākie konkurenti ir kaimiņvalstis.
"Galvenie konkurenti mums ir šeit pat blakus. Tie ir lietuvieši ar 24 000 mašīnām un poļi ar 150 000 mašīnām. Protams ir arī Igaunija, Baltkrievija un Krievija. Kravas ir tik daudz, cik ir. Mašīnas ir vairāk nekā tirgus pieprasa, līdz ar to jāpielāgojas pie šīs situācijas. Vai nu jāmeklē citi tirgi, vai jāsamazina mašīnu skaits," norāda Trēziņš.
Trēziņš: pārvadājumu cena šogad samazinājās par vismaz trešdaļu
Anita Stabiņa/ Pilseta24.lv 03.12.2014
Valsts prezidents ar Stukānu pārrunās iespējamo iejaukšanos vēlēšanu norisē
LETA 25.04.2024
Rīga, 25.apr., LETA. Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs šodien Rīgas pilī plkst.12 tiksies ar ģenerālprokuroru Juri Stukānu, lai pārrunātu iespējamo iejaukšanos vēlēšanu norisē, aģentūrai LETA norādīja prezidenta padomnieks Mārtiņš Drēģeris.
Viņš uz
...
KNAB neesot saņēmis nevienu iesniegumu no Kadžuļa
LETA 25.04.2024
Rīga, 25.apr., LETA. Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) līdz šim nav saņēmis nevienu iesniegumu no uzņēmēja Renāra Kadžuļa vai kādas citas personas saistībā ar iespējamu 2014.gada Saeimas vēlēšanu rezultātu viltošanu, aģentūra LETA uz
...
Sākta vēsturiskā restorāna "Sēnīte" atjaunošana
LETA 25.04.2024
Rīga, 25.apr., LETA. Uzņēmums SIA "Latvian Catering Company" pakāpeniski sācis valsts kultūras pieminekļa - vēsturiskā restorāna "Sēnīte" - atjaunošanu un teritorijas sakopšanas darbus, kas noritēs vairākās kārtās, aģentūru LETA informēja kompānijā.
...