"Orkla Latvija" paplašinās "Spilvas" produkcijas ražošanas ēku par 25%

Rīga, 3. nov., LETA. Pārtikas ražotājs "Orkla Latvija" mērču un gatavo ēdienu zīmola "Spilva" produkcijas ražošanas ēkas Babītē paplašinās par 25%, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Iepriekš jau ziņots, ka kopējās investīcijas ražotnes paplašināšanas un modernizācijas projektā veidos 5,4 miljonus eiro. Būvdarbos uzņēmums investēs 2,8 miljonus eiro.

Savienojot pašreizējo ražošanas ēku un izejvielu noliktavu, "Spilvas" ražotnes platība pieaugs par 1500 kvadrātmetriem jeb tiks iegūta papildu 25% ražošanas platība, kopējai ražotnes platībai sasniedzot 6020 kvadrātmetru.

Pirms ziemas iestāšanās tiks paveikti visi zemes, inženiertehniskie un komunikāciju darbi un ēkai tiks uzlikts jumts, informē uzņēmumā. Būvdarbi notiek paralēli ražošanai, nodrošinot nepārtrauktu produkcijas izlaidi un minimālus traucējumus ražošanas darbiniekiem.

Būvdarbu pabeigšana plānota 2026. gada pirmajā pusgadā. Pēc ēkas nodošanas ekspluatācijā sekos ražošanas līniju pārcelšana, modernizācija un automatizācija.

SIA "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons skaidro, ka, pārdomāti izmantojot pieejamo brīvo vietu "Spilvas" ražotnes teritorijā, kā arī efektīvāk pārkārtojot un automatizējot esošās ražošanas līnijas, tiks iegūts 30% ražotnes kapacitātes palielinājums.

"Spilvas" produkcijas ražotnes platības palielināšana un secīga galveno ražošanas līniju modernizācija ir nepieciešama, lai nodrošinātu racionālu ražošanas plūsmu un automatizācijas iespējas, kā arī palielinātu ražošanas ātrumu un samazinātu personāla slodzi, skaidro kompānijā.

Uzņēmumā norāda, ka šis ir apjomīgākais izaugsmes projekts "Spilvas" ražotnei kopš 2008. gada, kad tika atklāts jauns ražošanas korpuss. Investīciju projektu plānots īstenot pusotra gada laikā, veltot aptuveni deviņus mēnešus ražotnes paplašināšanai un vēl deviņus mēnešus ražošanas līniju pārcelšanai, modernizācijai un automatizācijai. Projektu plānots pabeigt 2027. gada vidū. Projekts tiks īstenots ar Eiropas Savienības atbalsta palīdzību, kā arī pašu investīcijām.

Jau ziņots, ka "Orkla Latvija" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 112,834 miljoni eiro, kas ir par 1,8% mazāk nekā 2023. gadā, bet koncerna peļņa sasniedza 2,898 miljonus eiro, kas ir par 4,5% vairāk nekā gadu iepriekš.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka uzņēmums reģistrēts 2009. gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. "Orkla Latvija" koncernā ietilpst SIA "Latfood Agro", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "Staburadze".

Uzņēmums ietilpst Norvēģijas koncernā "Orkla". Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu čipsi", "Spilva", "Gutta" un citus zīmolus.
Raksta pirmavots