"Baltijas ekspreša" apgrozījums pērn samazinājies par 26,6%

Rīga, 7.okt., LETA. Dzelzceļa kravu pārvadātāja AS "Baltijas ekspresis" apgrozījums pagājušajā gadā bija 16,47 miljoni eiro, kas ir par 26,6% mazāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma zaudējumi pieauga 4,3 reizes - līdz 2,833 miljoniem eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka uzņēmums 2024.gadā pārvadāja 2,3 miljonus tonnu kravu, tostarp 39% veidoja lejamkravas cisternās, bet 61% bija beramkravas.

Kravu pārvadāšanai izmantotas "Baltijas ekspreša" īpašumā esošās "2TE116" un "ČME-3" sērijas dīzeļlokomotīves.

"Baltijas ekspresis" 2024.gadā nodrošināja dzelzceļa manevru darbus 5037 stundu apmērā, saimniecības darbus 821 stundas apmērā, kā arī klientiem nodrošināja 10 295 manevrus ar vagoniem. Dzelzceļa manevru darba pakalpojumu sniegšanai izmantoja uzņēmuma īpašumā esošās "ČME-3" sērijas dīzeļlokomotīves.

Vadības ziņojumā norādīts, ka pērn ar dzelzceļa transportu Latvijā pārvadāja kopumā 11,5 miljonus tonnu kravu, tādējādi no kopējā tirgus apmēra "Baltijas ekspreša" pārvadājumu apmērs veidoja 20%.

Tāpat vadības ziņojumā pausts, ka pēdējos gados darboties dzelzceļa nozarē ir liels izaicinājums, jo kravu apmēri ar katru gadu samazinās un konkurence pārvadātāju vidū strauji pieaug. Tāpēc ļoti nozīmīga "Baltijas ekspresim" 2024.gadā bija uzvara SIA "Orlen Latvija" rīkotajā konkursā par degvielas kravu pārvadājumiem Latvijas teritorijā. Tas ļāva saglabāt darbinieku skaitu iepriekšējā apmērā un nodrošināja vienmērīgu naudas plūsmu. "Orlen Latvija" pārvadātais kravu apmērs veidoja 832 000 tonnu, kas ir 36% no kopējā apjoma.

Tāpat "Baltijas ekspresim" pērn izdevās noslēgt kravu pārvadājumu līgumus ar diviem jauniem klientiem, kas ļāva piesaistīt kravas papildu 310 000 tonnu apmērā.

Vadības ziņojumā prognozēts, ka šogad dzelzceļa kravu pārvadājumu apmēri pa Latviju samazināsies par 34,6% salīdzinājumā ar 2024.gadu.

Tāpat tajā minēts, ka "Baltijas ekspresis" šogad pirmajā pusgadā pārvadāja 207 000 tonnu kravu, kas ir 15% no pērnā gada pirmā pusgada rezultātiem.

2025.gada pirmo pusgadu uzņēmums ir noslēdzis ar 1,9 miljonu eiro zaudējumiem.

Lai turpinātu saimniecisko darbību, "Baltijas ekspresis" optimizē un efektivizē procesus. Ņemot vērā straujo darbības apmēru samazinājumu, tiek iznomātas īpašumā esošās dīzeļlokomotīves, kā arī šogad maijā viena "2TE116" sērijas lokomotīve tika pārdota. Gaidāmie ienākumi no lokomotīvju iznomāšanas un pārdošanas šogad ir 1,03 miljoni eiro.

Tāpat šogad ir slēgtas atsevišķas "Baltija ekspreša" struktūrvienības, ko pārvadājumu apmēra krituma dēļ nav rentabli uzturēt - attiecīgi tika izziņota darbinieku kolektīvā atlaišana, lai samazinātu uzņēmuma fiksētās izmaksas. No septembra, kad darbinieku skaits būs pielāgots sniedzamo pakalpojumu apjomam, plānotā naudas plūsma ir sabalansēta.

"Baltijas ekspresis" prognozē, ka 2025.gadu noslēgs ar 3,5 miljonu eiro zaudējumiem.

"Baltijas ekspresis" 2023.gadā strādāja ar 22,454 miljonu eiro apgrozījumu un 661 299 eiro zaudējumiem.

Uzņēmums reģistrēts 1998.gadā, un tā pamatkapitāls ir 4,154 miljoni eiro. "Baltijas ekspreša" patiesie labuma guvēji ir Austrijas pilsone Ursula Haranda un Šveices advokāts Rūdolfs Meroni.
Raksta pirmavots