"Orkla Latvija" pilnībā pārgājusi uz ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošanu visos "Laima" šokolādes produktos

Rīga, 8.aug., LETA. Pārtikas ražotājs "Orkla Latvija" 2024.gadā pilnībā pārgājis uz ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošanu visos zīmola "Laima" šokolādes produktos, liecina "Orkla Latvija" 2024.gada ilgtspējas pārskata informācija.

Tāpat ilgtspējas pārskatā uzņēmums ir izvirzījis mērķi līdz 2045.gadam sasniegt neto nulles emisijas, vienlaikus rūpējoties par produktu veselīgumu un nodrošinot atbildīgu izejvielu iepirkumu.

"Orkla Latvija" komunikācijas un ilgtspējas vadītāja Laura Bagātā uzsver, ka ilgtspēja nemainīgi ir viens no uzņēmuma galvenajiem darbības pamatprincipiem, tostarp samazināt kaitīgo izmešu emisijas, pāriet uz atjaunojamo elektroenerģiju, kā arī samazināt atkritumus un ūdens patēriņu ražošanas procesos. Šogad uzņēmums turpina darbu pie mērķu sasniegšanas, samazinot kaitīgos izmešus, veicinot atjaunojamo energoresursu izmantošanu un mazinot ražošanas ietekmi uz vidi.

Viņa norāda, ka kompānija patlaban strādā pie nākamā perioda ilgtspējas stratēģijas.

Tāpat pārskatā teikts, ka uzņēmumam pērn izdevies sasniegt mērķi - par 15% samazināt vidējo sāls daudzumu zīmola "Ādažu čipsi" ražotajās sāļajās uzkodās, 2024.gadu noslēdzot ar 20% vidējā sāls daudzuma samazinājumu salīdzinājumā ar bāzes 2017.gadu.

Kompānijā skaidro, ka, ņemot vērā "Ādažu čipsu" ražotnei raksturīgo svārstīgo ražošanas apjomu un produktu klāstu, ražotnes kopējais kaitīgo izmešu daudzums un apmērs uz vienu tonnu produkta ir mainīgs. Tāpēc pieaugušā ražošanas apjoma rezultātā 2024.gadā kaitīgo izmešu daudzums ir pieaudzis, taču, salīdzinot ar bāzes 2017.gadu, kopējais kaitīgo izmešu daudzums ir samazinājies par 5%, bet kaitīgo izmešu apmērs uz vienu tonnu samazinājies par 4%.

Savukārt zīmola "Spilva" ražotne pagājušajā gadā palielināja ražošanas apjomus un kļuva videi draudzīgāka, pateicoties iepriekš veiktajām investīcijām un ražotnes efektivitātes priekšrocībām. Salīdzinot ar bāzes 2017.gadu, pērn saražots par 26% vairāk produkcijas, vienlaikus samazinot kopējos kaitīgos izmešus uz vienu tonnu produkta par 17%.

Tāpat uzņēmumā akcentē, ka "Spilva" ražotne 2023.gadā pilnībā pārgāja uz atjaunojamās elektroenerģijas iepirkšanu, kā arī investēja saules paneļu izveidē ražotnes teritorijā. Tāpēc 2024.gadā 26% no ražotnes kopējās izmantotās enerģijas veidoja no atjaunīgiem resursiem iegūta enerģija, tostarp 15% no izmantotās elektroenerģijas tika iegūta ar saules paneļiem.

Jau ziņots, ka "Orkla Latvija" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 112,8 miljoni eiro, kas ir par 1,8% mazāk nekā 2023.gadā, bet uzņēmuma peļņa sasniedza gandrīz trīs miljonus eiro.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. "Orkla Latvija" koncernā iekļaujas SIA "Latfood Agro", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "Staburadze".

Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla". Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu čipsi", "Spilva", "Gutta" un citus zīmolus.
Raksta pirmavots