Ceļu būves uzņēmuma "Binders" apgrozījums pērn samazinājies par 38,3%

Rīga, 11.jūl., LETA. Ceļu būves uzņēmuma SIA "Binders" apgrozījums pagājušajā gadā bija 66,145 miljoni eiro, kas ir par 38,3% mazāk nekā 2023.gadā, savukārt kompānijas peļņa samazinājās vairākkārt - līdz 55 366 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka 2024.gads ceļu būves nozarei bija izaicinājumiem pilns, iezīmējot nozares lejupslīdi pēc straujā kāpuma 2023.gadā. Tas lielā mērā bijis saistīts ar pasūtītāju izsludināto iepirkumu gauso sākšanu un nekvalitatīvo projektu dokumentāciju, norāda "Bindera" vadība.

Konkurences līmenis 2024.gadā ceļu būvē saglabājies augsts, teikts vadības ziņojumā. Tirgus apjoma samazināšanās un pieaugošās izmaksas pastiprināja konkurenci starp ceļu būvniekiem, jo uzņēmumi cīnījās par mazāku pieejamo projektu skaitu, un bija gatavi strādāt, lai tikai būtu darbs.

Kompānijas vadība atzīmē, ka uzņēmums joprojām lielā mērā ir atkarīgs no valsts un pašvaldību pasūtījumiem, kas esošajā ģeopolitiskajā situācijā rada papildu nestabilitāti. Ceļu attīstības ilgtermiņa plāna neesamība neļauj nozares uzņēmumiem attīstīties un veikt būtiskus ieguldījumus efektivizācijā un modernizācijā, norāda "Bindera" vadība.

Ņemot vērā, ka tuvākajā laikā nav paredzama Eiropas Savienības fondu pieejamība ceļu rekonstrukcijas un atjaunošanas projektiem, valdības iecere piesaistīt finansējumu lielajiem ceļu infrastruktūras projektiem, izmantojot publisko un privāto partnerību (PPP), "Bindera" vadības ieskatā vērtējama pozitīvi.

Vadības ziņojumā teikts, ka PPP risinājums nākotnē varētu tikt piemērots Bauskas un Iecavas apvedceļu, kā arī Rīgas apvedceļa būvniecībai, tomēr pašreizējais nepamatoti lēnais projektu sagatavošanas temps "Bindera" vadībai rada šaubas par atbildīgo ministriju spēju šos projektus īstenot.

Kompānijas vadība norāda, ka pērn nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija ceļu un maģistrāļu būvniecības apjomos, savukārt stabilitāti nodrošinājis ūdensapgādes un citu ar infrastruktūru saistīto pakalpojumu segments. Savukārt peļņas kritumu "Bindera" vadība skaidro ar samazinātiem ārvalstu un indeksācijas ieņēmumiem, kā arī ar būtisku samazinājumu valsts un pašvaldību projektu apjomā.

Pērn "Binders" turpināja realizēt vairāk nekā 60 būvniecības projektus, tostarp tramvaja infrastruktūras modernizāciju 7.maršruta posmos Rīgā, kā arī ūdensapgādes un kanalizācijas projektus dažādos Latvijas reģionos.

Uzņēmuma vadība norāda, ka Latvijas būvniecības tirgus nākotnes perspektīvas 2025.gadā ir piesardzīgas. "Binders" saskata iespējas turpmākajai attīstībai lielajos infrastruktūras projektos, piemēram, dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecībā un PPP projektos apvedceļu būvniecībā.

Ceļu būves uzņēmuma "Binders" apgrozījums 2023.gadā bija 107,292 miljoni eiro, kas ir par 23,4% vairāk nekā 2022.gadā, kā arī uzņēmums guva peļņu 7,592 miljonu eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš.

Uzņēmums "Binders" reģistrēts 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 5,852 miljoni eiro.

Patlaban 45,71% "Binders" kapitāldaļu pieder SIA "Nule 7", kuras patiesais labuma guvējs ir Armands Garkāns, 42,84% "Binders" kapitāldaļu pieder SIA "Taino 1", kuras patiesais labuma guvējs ir Alvis Tanbergs, bet 11,43% kapitāldaļu īpašnieks ir SIA "KG Strada", kuras īpašnieks ir Kaspars Garkanis. Pārējo 0,02% kapitāldaļu īpašnieki ir 50 privātpersonas.
Raksta pirmavots