Pārtikas koncerna "Orkla Latvija" apgrozījums pērn samazinājies par 1,8%

Rīga, 10.jūl., LETA. Pārtikas ražotāja "Orkla Latvija" koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 112,8 miljoni eiro, kas ir par 1,8% mazāk nekā 2023.gadā, bet uzņēmuma peļņa sasniedza gandrīz trīs miljonus eiro, aģentūru informēja "Orkla Latvija" pārstāvji.

Uzņēmumā skaidro, ka, neskatoties uz atsevišķiem izaicinājumiem izejvielu tirgū, "Orkla Latvija" pagājušajā gadā saglabāja stabilu finanšu sniegumu. Tostarp kompānijas apgrozījums eksporta tirgū saglabājās 2023.gada līmenī un pārsniedza 28 miljonus eiro.

SIA "Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons akcentē, ka pērn uzņēmums galvenokārt strādāja pie iekšējo procesu sakārtošanas un attīstības. Pagājušajā gadā bija novērojams būtisks kakao pupiņu cenu kāpums, kas ietekmēja šokolādes produktu ražotājus visā pasaulē. Kakao pupiņu krīzes ietekmē uzņēmums pārstrukturizēja resursus, attīstīja pārrunu prasmes jaunā līmenī, kā arī lielāku uzmanību pievērsa plānošanai un iepirkumiem, tostarp to ietekmei uz uzņēmuma ikdienas darbu.

Tāpat viņš min, ka kompānija pērn sāka darbu pie jaunas, mūsdienu prasībām atbilstošas uzņēmuma resursu vadības sistēmas - "SAP S4/HANA" - ieviešanas, kas prasīs būtiskas ilgtermiņa investīcijas. Jaunā sistēma kalpos kā stratēģisks instruments turpmākai izaugsmei, kā arī paātrinās uzņēmuma darbplūsmu, uzlabos darbības efektivitāti, cels produktivitāti un uzlabos klientu pieredzi. "Orkla Latvija" pie sistēmas attīstības turpinās strādāt arī šogad.

Uzņēmums 2024.gadā arī turpināja strādāt pie vietējās ekonomiskās attīstības stiprināšanas un investēt darba vides modernizācijā, kā arī tehnoloģiskajā attīstībā un efektivizācijā.

Koncerns zīmola "Laima" ražotnē pērn ieguldīja vairāk nekā 430 000 eiro, tostarp vairāk nekā 60 000 eiro ieguldīti zīmola ražošanas līnijas pielāgošanai, kas ļāva sākt jauna produkta automatizētu ražošanu un palielināt ražotnes jaudu, bet aptuveni 370 000 eiro ieguldīti jaunas iepakošanas iekārtas iegādē, kas nodrošina efektīvāku un konkurētspējīgāku šokolādes batoniņu iepakošanu.

Kompānijā arī norāda, ka pērn "Ādažu čipsu" ražotnē ieviestas jaunas kartupeļu pieņemšanas siles un modernizēta infrastruktūra, tostarp veikta asfalta seguma nomaiņa un ieviesta mūsdienīga apsardzes sistēma ar mērķi uzlabot izejvielu apriti un kopējo ražošanas loģistiku.

Šogad uzņēmums strādās pie vietējo zīmolu attīstības, ilgtspējīgas ražošanas attīstības, kā arī iekšējo procesu efektivizēšanas.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Orkla Latvija" koncerna apgrozījums 2023.gadā bija 114,857 miljoni eiro, kas ir par 3,4% vairāk nekā 2022.gadā, bet uzņēmuma peļņa samazinājās 2,2 reizes un bija 2,774 miljoni eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. "Orkla Latvija" koncernā iekļaujas SIA "Latfood Agro", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "Staburadze".

Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla". Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Gutta" un citus zīmolus.
Raksta pirmavots