Stikla pārklājumu ražotāja "GroGlass" apgrozījums pērn pieaudzis par 32,6%

Rīga, 12.jūn., LETA. Augstas tehnoloģijas stikla pārklājumu ražotāja SIA "GroGlass" apgrozījums pagājušajā gadā bija 25,645 miljoni eiro, kas ir par 32,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma peļņa pieauga par 23,8% un bija 1,6 miljoni eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Gada pārskata vadības ziņojumā pausts, ka pērn "GroGlass", neskatoties uz sarežģīto makroekonomisko vidi, sasniedza lielāko apgrozījumu savā vēsturē.

Vadības ziņojumā teikts, ka 2024.gada laikā "GroGlass" saskārās ar izaicinājumiem ražošanā, kas bija saistīti ar būtisku ražošanas apmēru pieaugumu. Lai arī tas radīja īslaicīgas darbības grūtības, tas vienlaikus pavēra jaunas iespējas nākotnes efektivitātes un produktivitātes uzlabošanai svarīgākajās ražošanas līnijās, uzsvērts vadības ziņojumā. Gala patērētāju pieprasījums visa gada garumā saglabājās stabils.

Tāpat vadības ziņojumā piebilsts, ka EURIBOR likmju samazinājums 2024.gada otrajā pusē sāka pozitīvi ietekmēt patērētāju noskaņojumu, uzlabojot likviditāti un veicinot pirkumu aktivitāti vairākos tirgos.

Pērn ieguldījumi pētniecībā un attīstībā tika uzturēti augstā līmenī, nostiprinot "GroGlass" pozīciju produktu kvalitātes jomā izvēlētajos nišas segmentos. Vadības ziņojumā uzsvērts, ka šīs investīcijas ir būtiska konkurētspējas un ilgtermiņa attīstības sastāvdaļa.

Pērn sākti vairāki tehnoloģiju attīstības projekti ar Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējumu, kā arī sadarbībā ar Latvijas Universitātes Cietvielu fiziskas institūtu tika sagatavots tehnoloģiju izpētes projekts, kas tiks attīstīts ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda atbalstu.

Kompānijas vadība norāda, ka līdz ar piecu gadu stratēģiskā plāna apstiprināšanu, "GroGlass" apņemas veikt nozīmīgus ieguldījumus infrastruktūrā un tehnoloģijās. "GroGlass" 2025.gadā īstenos vairākus pasākumus ražošanas un piegādes jomās, lai uzlabotu darba efektivitāti.

"GroGlass" plāno investēt gan aprīkojumā, gan turpināt ražošanas procesu attīstību un uzlabošanu. Kompānija turpinās nodrošināt pietiekamus resursus pētniecības un attīstības darbībām, lai nodrošinātu ilgtermiņa izaugsmi. "GroGlass" plāno turpināt izmantot atbilstošu Eiropas Savienības strukturālo fondu atbalstu

"GroGlass" ir viens no vadošajiem attēlu ierāmēšanai un aukstuma uzglabāšanā izmantoto pretatspīduma un ultravioleto staru aizsargājošo stiklu ražotājiem pasaulē. "GroGlass" stikls tiek izmantots mākslas darbu saglabāšanai gan Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā, gan citos vadošajos pasaules muzejos, tostarp Luvras muzejā Parīzē un Rijksmuzejā Amsterdamā, kā arī daudzos citos.

"GroGlass" 2023.gadā strādāja ar 19,342 miljonu eiro apgrozījumu un 1,292 miljonu eiro peļņu.

Kompānija "GroGlass" reģistrēta 2004.gadā, un tās pamatkapitāls ir 6 268 600 eiro. 2018.gada vasarā "SEB banka" kopā ar Eiropas tiešo aizdevumu fondu "Kartesia" finansēja uzņēmuma "GroGlass" kapitāldaļu izpirkšanu no investīciju fonda "NCH Capital". Darījumā par "GroGlass" kapitāldaļu īpašniekiem kļuva Aleksandrs Saša Kelbergs un citi "GroGlass" vadības komandas locekļi. Patlaban uzņēmuma 100% īpašnieks ir SIA "Alzette", kuras īpašniece ir Luksemburgas kompānija "Daugava Finance". Uzņēmuma patiesos labuma guvējus nav iespējams noskaidrot, liecina "Firmas.lv" informācija.
Raksta pirmavots