"Olpha" īstenos sociālo kampaņu "Dzirdi savu sirdi!"

Rīga, 17.marts, LETA. Farmācijas kompānija "Olpha" no pirmdienas līdz 30.aprīlim īstenos sociālo kampaņu "Dzirdi savu sirdi!", aģentūru LETA informēja "Olpha" pārstāvji.

Kampaņas mērķis ir veicināt sabiedrības izpratni par sirds veselību un motivētu iedzīvotājus uzlabot ikdienas paradumus.

"Olpha" pārstāvji, atsaucoties uz veikto aptauju, informē, ka 42% Latvijas iedzīvotāju atzīst, ka nav pievērsuši pietiekamu uzmanību sirds veselībai, vienlaikus viņu ikdienas paradumi rada paaugstinātu risku sirds un asinsvadu slimībām.

Sociālās kampaņas laikā iedzīvotājiem būs iespēja satikt kardiologus visā Latvijā, pārbaudīt sirds veselības stāvokli un iegūt informāciju par iespējām pašiem novērtēt un uzlabot sirds veselību.

Iniciatīvas mērķis ir vairot informētību par sirds veselības nozīmi cilvēku ikdienā un ar dažādu aktivitāšu palīdzību samazināt slikto Latvijas statistiku, kur sirds un asinsvadu slimības ir biežākais nāves cēlonis Latvijā, būtiski pārsniedzot arī Eiropas Savienības (ES) rādītājus, norāda "Olpha" pārstāvji.

Pēc aptaujas datiem, Latvijā ir plaši izplatīti sirds un asinsvadu slimību riska faktori, norāda "Olpha" pārstāvji. Tostarp 42% iedzīvotāju ikdienā izjūt paaugstinātu stresu, 39% pārsvarā lieto neveselīgu uzturu, 37% dzīvesveids ir mazkustīgs, bet 16% regulāri smēķē - visi šie faktori būtiski palielina sirds slimību risku.

Kampaņas "Dzirdi savu sirdi!" laikā Veselības centru apvienība (VCA) rīkos seminārus "Satiec savu kardiologu" vairākās Latvijas pilsētās. Tajos speciālisti sniegs padomus par sirds veselību un profilaksi, kā arī iedzīvotāji varēs veikt mērījumus un saņemt konsultācijas par sirds veselību. Kopumā notiks septiņi semināri un to norises vietas un laiki pieejami mājaslapā "www.dzirdisavusirdi.lv".

Tāpat kampaņas laikā paredzēti dažādi informatīvi pasākumi, speciālistu diskusijas, kā arī kopīgi pārgājieni dabā, kuros piedalīties aicināts ikviens interesents. Savukārt rudenī ar VCA atbalstu plānots organizēt arī kardioloģijas konferenci Latvijas veselības aprūpes speciālistiem.

Sabiedriskās domas aptauju veica pētījumu kompānija "Norstat", 2025.gada marta sākumā, aptaujājot 703 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Jau ziņots, ka "Olpha" koncerna apgrozījums 2023.gadā bija 130,69 miljoni eiro, kas ir par 8,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna peļņa pieauga 2,5 reizes un sasniedza 53,702 miljonus eiro. Vienlaikus pati "Olpha" 2023.gadā strādāja ar 112,765 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,7% mazāk nekā 2022.gadā, kamēr uzņēmuma peļņa pieauga 2,9 reizes - līdz 51,89 miljoniem eiro

Kompānija "Olpha" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3 000 004 eiro. Kompānijas īpašniece ir AS "Repharm" grupas māteskompānija AS "AB City" (76%) un SIA "Olmafarm" (24%), kas pieder "AB City", liecina "Firmas.lv" informācija. "AB City" patiesie labuma guvēji, pēc kompānijas mājaslapā publiskotās informācijas, ir Sergejs Korņijenko, Andrejs Leibovičs, Aleksandrs Livšics, Mihails Lurje, Jeļena Ņikitina, Jānis Oskerko un Roberts Tavjevs.
Raksta pirmavots