"SmartLynx Airlines" šogad plāno samazināt lidmašīnu floti par aptuveni 30%

Rīga, 6.marts, LETA. Latvijā bāzētā aviokompānija "SmartLynx Airlines" šogad plāno samazināt aviokompānijas lidmašīnu floti par aptuveni 30%, aģentūru LETA informēja "SmartLynx" pārstāvji.

Kompānijā skaidroja, ka "SmartLynx Airlines" ir nolēmusi restrukturizēt uzņēmuma floti un pāriet uz viena tipa - "Airbus" gaisa kuģu pārvadājumiem.

Aviokompānijas flotē pagājušā gada beigās bija 68 lidmašīnas, savukārt šī gada mērķis ir atgriezties pie pirmspandēmijas laika flotes sastāva ar "Airbus" "A320" un "A321" tipa pasažieru gaisa kuģiem, vienlaikus par aptuveni pusi samazinot arī "A321F" kravas lidmašīnu floti.

Komentējot, cik lidmašīnas pēc restrukturizācijas būs aviokompānijas flotē, "SmartLynx Airlines" pārstāvji norādīja, ka patlaban nevar atklāt precīzu skaitu, jo tas būs atkarīgs no sarunām ar iznomātājiem. Tomēr mērķis ir samazināt floti kopumā par aptuveni 30%, no kuriem lielāko daļu veidos "Boeing 737 MAX8" un "A321F" gaisa kuģi.

Patlaban "SmartLynx" ir 12 "Boeing 737 MAX8" lidmašīnas, savukārt "A321F" lidmašīnu skaita samazināšana ir sākta, piebilstot, ka iepriekš flotē bija 14 šāda tipa lidmašīnas.

Pakāpenisku pāreju tikai uz "Airbus" "A320", "A321" un "A321F" lidmašīnām plānots realizēt līdz 2025.gada vidum. Daļa flotes tikšot pārvietota uz citiem "SmartLynx" īpašnieka "Avia Solutions Group" uzņēmumiem, lai veicinātu resursu efektivitāti.

Komentējot, cik darbinieku zaudēs amatus restrukturizācijas dēļ, aviokompānijā skaidroja, ka patlaban nav iespējams atklāt precīzu skaitu darbinieku, kurus ietekmēs izmaiņas, jo notiek situāciju modelēšana un nepieciešamo resursu izvērtēšana. Vienlaikus mērķis esot iegūt pilnīgu skaidrību par izmaiņām cilvēkresursos līdz šā gada marta beigām.

"SmartLynx Airlines" izpilddirektors Edvins Demeņus norāda, ka pēdējo piecu gadu laikā, reaģējot uz tirgus pieprasījumu, "SmartLynx" ir strauji augusi, paplašinot floti no 12 līdz gandrīz 70 gaisa kuģiem. Viņš piebilst, ka lidmašīnu pilna servisa nomas jeb ACMI aviokompānijām ir jāspēj adaptēties mainīgiem tirgus apstākļiem, kā arī "SmartLynx" ir spējusi pielāgoties gan Covid-19 pandēmijas apstākļiem, gan karam Ukrainā.

"Turpinot veiksmīgo "SmartLynx" un "Avia Solutions Group" attīstības kursu, esam nolēmuši, ka šobrīd ir piemērots laiks, lai veiktu izmaiņas, kuras stiprinās uzņēmuma tirgus pozīcijas ilgtermiņā," piebilst Demeņus.

Viņš arī norāda, ka "SmartLynx" darbojas specifiskā aviācijas tirgū, kas aviokompāniju padara īpaši atkarīgu no citu aviokompāniju darbības. "Mūsu darbības apmēru nosaka nozares vajadzības, kas pieprasa pastāvīgu spēju pielāgoties nepārtraukti mainīgajai tirgus dinamikai. Pateicoties mūsu biznesa modelim un vairāk nekā 30 gadu ilgajai pieredzei, esam kļuvuši pietiekami elastīgi un spējam pielāgot flotes sastāvu un izmēru, lai turpinātu veiksmīgi strādāt un, nodrošinātu aviokompānijas ilgtspējīgu attīstību," atzīmē Demeņus.

"SmartLynx" īpašnieka "Avia Solutions Group" valdes priekšsēdētājs Ģedimins Žiemelis intervijā aģentūrai LETA iepriekš sacīja, ka visas Eiropas aviokompānijas ir pakļautas ilgtspējas jeb ESG, trokšņa līmeņa samazināšanas un citām prasībām, kas nozīmē, ka ir jāiegādājas jaunākas un modernākas lidmašīnas.

"Starp citu šī iemesla dēļ mēs plānojam pārcelt "Boeing MAX" lidmašīnas uz Lielbritāniju, jo mūsu grupas Lielbritānijas uzņēmumam ir priekšrocības tajā ziņā, ka tas ir pirmā izvēle ACMI pakalpojumu jomā Lielbritānijas aviokompānijām, un Latvijas "SmartLynx" šajā gadījumā būtu tikai otrā izvēle," piebilda Žiemelis.

Viņš arī norādīja, ka "SmartLynx Airlines" ies ārā no kravu pārvadājumu biznesa un veidos ciešāku sadarbību ar Taizemē izveidoto māsasuzņēmumu "Thai SmartLynx".

Žiemelis uzsvēra, ka aviopārvadājumi Eiropā ir sezonāli un ziemā, kad nav atvaļinājumu laiks un ir mazāks pasažieru skaits, praktiski visām aviokompānijām ir zaudējumi. Savukārt vasaras lidojumu sezonā pasažieru skaits Eiropā ir par vidēji 45% lielāks, bet ieņēmumi ir pat par vairāk nekā 50% lielāki nekā ziemas lidojumu sezonā.

Jau vēstīts, ka "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja kopumā 10,66 miljonus pasažieru, kas ir par 62,5% vairāk nekā 2023.gadā.

2024.gadā "SmartLynx Airlines" veikusi kopumā 68 085 lidojumus, kas ir par 43,4% vairāk nekā gadu iepriekš, kad aviokompānija veica 47 495 lidojumus, savukārt pārvadāto kravu apmērs samazinājies par 6,8% un pērn veidoja 31 872 tonnas.

Aviokompānijas flotē 2024.gada beigās bija 68 lidmašīnas, kas ir par vienu vairāk nekā gadu iepriekš.

"SmartLynx Airlines" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro, liecina informācija "Firmas.lv". Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir SIA "Smart Aviation Holding", kas pieder "Avia Solutions Group", kura patiesais labuma guvējs Žiemelis.
Raksta pirmavots