"Riga RoPax Terminal" jaunā pasažieru termināļa metu konkursā saņemti desmit pieteikumi

Rīga, 26.marts, LETA. SIA "Riga RoPax Terminal" atklātajā metu konkursā par jauna pasažieru un ro-ro kravu termināļa vīziju saņemti desmit pieteikumi, aģentūru LETA informēja "Riga RoPax Terminal" pārstāvji.

Kompānijā informē, ka kopumā konkursa dokumentāciju izņēma gandrīz 60 pretendentu, tostarp metu konkursā piedalījās arī uzaicinātie dalībnieki no Ziemeļeiropas un ASV, bet kopumā saņemti desmit konkursa pieteikumi.

Žūrijas komisija pieteikumus izvērtēs līdz šī gada aprīļa beigām, savukārt uzvarētāju paziņošana plānota līdz maija vidum, lai pēc tam varētu sākt darbu pie termināļa un pieguļošās teritorijas projektēšanas.

Plānots, ka, veiksmīgi virzot projektu, jaunais terminālis pasažieriem būs pieejams 2028.gadā.

Uzņēmuma pārstāvji atgādina, ka pērn jūnijā Rīgas brīvostas pārvalde, "Riga RoPax Terminal" un Stokholmas osta parakstīja saprašanās memorandu par sadarbību Eiropas Savienības (ES) finansējuma apguvē.

Šī gada janvāra beigās "Riga Ropax Terminal" kopā ar partneriem iesniedza pieteikumu Eiropas Savienības atbalsta instrumenta "Connecting Europe Facility" finansējuma saņemšanai. Rīgas Brīvostas pārvalde pieteikumā iecerējusi "ED" dambja demontāžu un apgriešanās baseina izveidi, kā arī padziļināšanas darbus pie piestātnēm, kas nākotnē nodrošinās drošāku kuģošanu Eksportostas teritorijā un ļaus uzņemt lielākus pasažieru un kruīza kuģus "Riga Ropax Terminal" teritorijā.

Tādējādi "Riga Ropax Terminal" ar Stokholmas ostu pretendē uz gandrīz 7,5 miljonu eiro finansējumu. Savukārt konkursa nolikumā norādīts, ka plānotās kopējās objekta būvniecības izmaksas ir 97 miljoni eiro.

Vienlaikus "Riga Ropax Terminal" kopā ar SIA "Deloitte Latvia", veicot tirgus izpēti, secinājuši, ka sekmīga projekta rezultātā pasažieru pieaugums būtu 8%, kā arī termināļa izbūve būtiski veicinās Rīgas ostas konkurētspēju Baltijas jūrā.

Kompānijā prognozē, ka Rīgā ar jaunu pasažieru termināli gadā varētu sagaidīt līdz pat 150 kruīza kuģiem un 540 kuģiem pasažieru pārvadājumos. Kopumā pirmajā jaunā termināļa darbības gadā varētu uzņemt aptuveni 800 000 pasažieru.

Jau ziņots, ka Rīgas Eksportostas dienvidu daļā plānots jauns pasažieru un ro-ro kravu terminālis, kura attīstīšanā ar Aināra Šlesera (LPV) un Andra Šķēles ģimenēm saistītā "Riga RoPax Terminal" plāno investēt aptuveni 100 miljonus eiro.

Starp Rīgas brīvostas pārvaldi un projekta attīstītāju "Riga RoPax Terminal" ir noslēgts nodomu protokols nolūkā izveidot jaunu pasažieru un kruīza kuģu, kā arī ro-ro kravu apkalpošanas termināli. 2018.gadā tika sākta "Riga RoPax Terminal" projekta teritorijas daļas lokālplānojuma izstrāde.

Tāpat ziņots, ka pērn "Riga RoPax Terminal" sadarbībā ar Rīgas brīvostas pārvaldi iesniegusi pieteikumu "Interreg" Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programmai ar mērķi saņemt finansējumu izpētei par ekoloģiskās pēdas nospieduma samazināšanu pasažieru un ro-ro termināļos pilsētas centrā.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Riga RoPax Terminal" 2023.gadā strādāja ar 163 771 eiro apgrozījumu un cieta 439 971 eiro zaudējumus. Uzņēmums reģistrēts 2021.gadā, un tā pamatkapitāls ir 3,937 miljoni eiro. Uzņēmuma īpašnieks ir SIA "NĪ Holdings".