Salacgrīvas tilta pārbūves iepirkumā saņemti divi finanšu piedāvājumi

Rīga, 13.marts, LETA. Salacgrīvas tilta pārbūves iepirkumā saņemti divi pretendentu finanšu piedāvājumi, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā.

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) iepirkuma finanšu piedāvājumu apkopojums liecina, ka viens no pretendentiem ir piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", piedāvājot līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Savukārt otro piedāvājumu iesniedza SIA "ACBR", piedāvājot līgumcenu 15,421 miljona eiro apmērā bez PVN.

LVC pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka patlaban saņemtie piedāvājumi ir atvērti un notiek pretendentu izvērtēšana.

Kā ziņots, pērn 27.decembrī LVC izsludināja konkursu par tilta pār Salacu pārbūvi uz Tallinas šosejas (A1) Salacgrīvā.

Iepirkuma līguma slēgšanas tiesības piešķirs saimnieciski visizdevīgākajam piedāvājumam, kuru noteiks, ņemot vērā cenu. Darbu izpildes termiņš ir 520 dienas, norādīts iepirkuma nolikumā.

LETA jau vēstīja, ka Limbažu novada dome uzticējusi LVC izstrādāt un vadīt iepirkuma procedūru tilta pār Salacu būvniecībai uz Tallinas šosejas Salacgrīvā.

Tāpat Satiksmes ministrija (SM) patlaban ir sagatavojusi rīkojuma projektu par Limbažu novada pašvaldībai piederošā nekustamā īpašuma "Tilts pār Salacu Salacgrīvā" pārņemšanu valsts īpašumā, lai mazinātu administratīvo slogu būvniecības procesa laikā, kā arī būvniecība virzītos maksimāli ātri.

Jau ziņots, ka Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra (CINEA) Militārās mobilitātes (MM) trešajā uzsaukumā apstiprinājusi finansējumu 78,8 miljonu eiro apmērā trīs transporta infrastruktūras projektu īstenošanai Latvijā.

Tostarp līdzfinansējums piešķirts Limbažu novada pašvaldībai tilta pār Salacu rekonstrukcijai Salacgrīvā, kas nodrošinās tā duālo pielietojumu civilajām un militārajām vajadzībām 7,54 miljonu eiro apmērā.

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) iepriekš pauda, ka pārbūves laikā satiksme neviena brīdī netiks apstādināta, jo tiks uzstādīts pagaidu tilts, kā arī pēc LVC aprēķiniem tilta pārbūves izmaksas varētu būt 15,1 miljona eiro apmērā bez PVN un tilta būvdarbus ir iespējams veikt divu būvsezonu laikā.

Satraukumu par "Via Baltica" maršrutā esošā Salacas tilta Salacgrīvā tehnisko stāvokli Latvijas kolēģiem paudis arī Igaunijas Satiksmes departaments.

Transportlīdzekļi to pašlaik var šķērsot tikai vienā virzienā vienlaikus, lai izvairītos no novecojušās konstrukcijas pārslodzes.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Nordes būve" 2022.gadā strādāja ar 14,506 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt uzņēmuma peļņa bija 38 999 eiro pretēji zaudējumiem 2021.gadā. "Nordes būve" reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. "Nordes būve" vienīgais īpašnieks ir Vācijas uzņēmums "BIH - Baltische Industrieholding GmbH".

Kompānija "Tilts" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 14,322 miljoni eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Sergejs Gridņevs (51,63%) un Artjoms Gridņevs (48,37%). Kompānija 2022.gadā strādāja ar 44,015 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt uzņēmuma peļņa bija 1,931 miljons eiro.

Savukārt "ACBR" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 438 750 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir AS "A.C.B." (93,53% kapitāldaļu) un vēl septiņas privātpersonas. Kompānija 2022.gadā strādāja ar 49,179 miljonu eiro apgrozījumu un cieta 860 329 eiro zaudējumus.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 kilometru valsts autoceļu.