"CleanR" šogad plāno attīstīt pārtikas eļļu apsaimniekošanas virzienu

Rīga, 12.marts, LETA. Vides apsaimniekošanas uzņēmums SIA "CleanR" šogad plāno attīstīt pārtikas eļļu apsaimniekošanas virzienu, aģentūrai LETA intervijā atklāja "CleanR" valdes priekšsēdētājs Valerijs Stankevičs.

Viņš sacīja, ka "CleanR" sācis apzināt klientu loku un komunicē ar dažādiem restorāniem, kafejnīcām, pārtikas ražošanas uzņēmumiem, kuriem tiks piegādāti speciāli konteineri, lai uzņēmumi varētu pareizā veidā atbrīvoties no izlietotās pārtikas eļļas. Stankevičs arī minēja, ka "CleanR" jau atradis veidu, kā šo eļļu pareizi uzglabāt, attīrīt un sadalīt, lai tālāk to sūtītu partnerim, kas eļļu izmantos biodīzeļdegvielas ražošanai.

"Mums tas ir jauns virziens, bet šāda veida bizness tirgū jau pastāv un nav nekāds jaunums," skaidroja Stankevičs, piebilstot, ka "CleanR" jau patlaban strādā ar dažādiem pārtikas atkritumu veidiem, un eļļa būs vēl viens veids, kuras savākšanu klientiem piedāvāt.

Turklāt, kā solīja Stankevičs, "CleanR" pārikas eļļas savākšanu varēs nodrošināt visā Latvijas teritorijā, ne tikai koncentrējoties ap Rīgu, un uzņēmēji interesi par šādu pakalpojumu jau izrādījuši.

Kā vēl vienu inovatīvu produktu "CleanR" valdes priekšēdētājs minēja "Krūzero" krūžu depozīta punktu, kas drīzumā tiks ieviests Rīgas zooloģiskajā dārzā.

"Tas ir inovatīvs risinājums, kurā investējam, lai risinātu problēmu ar vienreiz izmantojamajiem traukiem, šajā gadījumā tieši glāzēm," sacīja Stankevičs. Viņš skaidroja, ka iekārtā ir iespēja autorizējoties iegūt krūzi, kuru izmantot savām vajadzībām kādā noteiktā teritorijā. Pēc tam, kad krūze vairs nav nepieciešama, to iespējams nodot iekārtā, iemaksāto depozīta naudu saņemot atpakaļ savā kontā. Caur iekārtu krūze nonāk speciālā mazgāšanas, žāvēšanas un dezinfekcijas sektorā un tiek nodota atkārtotā lietošanā.

Taujāts par to, vai šāda krūžu depozīta sistēma tuvākajā laikā varētu būt sastopama ar lielajos festivālos, valdes priekšsēdētājs norādīja, ka pagaidām "Krūzero" ir tikai pilotprojekts. Viņš prognozēja, ka šogad festivālos "Krūzero" vēl neparādīsies, bet uzņēmumā tiek domāts par šī koncepta attīstību un paplašināšanu, lai to varētu izmantot lielāka mēroga pasākumos.

Jau vēstīts, ka "CleanR" 2022.gadā strādāja ar 48,679 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 18,7% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga par 46,1% un bija 4,833 miljoni eiro.

"CleanR" reģistrēta 2004.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,2 miljoni eiro, liecina informācija "Firmas.lv". Kompānija ietilpst AS "CleanR grupa". Kopumā "CleanR grupā" ietilpst 25 uzņēmumi, tostarp sadzīves atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums "CleanR", industriālo atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums SIA "CleanR Verso", telpu uzkopšanas uzņēmums SIA "Vizii" un pilsētvides apsaimniekošanas uzņēmums SIA "Vizii Urban".

Visu interviju lasiet LETA+: https://www.leta.lv/plus/145FC5FA-F92F-457E-8B94-248145CFB718/, kā arī "Nozare.lv": https://nozare.lv/comments/item/145FC5FA-F92F-457E-8B94-248145CFB718/