VNĪ: Noslēdzas apjomīgi infrastruktūras uzlabošanas darbi robežšķērsošanas vietā "Terehova"

Rīga, 29.dec., LETA. Latvijas-Krievijas robežšķērsošanas vietā "Terehova" noslēgumam tuvojas apjomīgi infrastruktūras uzlabošanas darbi, tostarp modernizēta apkures sistēma, inženiersistēmas, kā arī gandrīz visā teritorijā atjaunots asfalta segums, aģentūru LETA informēja VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) valdes locekle Jeļena Gavrilova.

VNĪ pārstāvji informē, ka robežšķērsošanas vietā ir atjaunots asfalta segums vairāk nekā 22 000 kvadrātmetru platībā un veikta seguma horizontālā marķēšana, nomainīti lietus ūdens kanalizācijas konstruktīvie elementi, papildinot, ka asfalta nomaiņa nelielā platībā - apmēram 400 kvadrātmetri - tiks pabeigta pavasarī, kad iestāsies labvēlīgi laika apstākļi.

Savukārt apkures sistēmas pārbūves laikā nomainīti divi katli, uzstādītas granulu uzglabāšanas tvertnes, automātiskā vadības sistēma un pārbūvēti skursteņi.

Tāpat VNĪ pārstāvji norāda, ka robežšķērsošanas vietas teritorijā plānots nomainīt dziļurbuma sūkņus, sakārtot un pilnveidot elektroapgādes sistēmu, uz joslām izvietotos kontroles paviljonus aprīkot ar ventilāciju, papildinot, ka katlu mājas rekonstrukcija tiks pabeigta šogad, savukārt pārējie darbi - līdz 2024.gada pavasarim.

Vienlaikus Gavrilova norāda, ka darbi veikti modernizācijas otrā posma ietvaros, kas paredz uz Latvijas-Krievijas robežas strādājošo kontroles dienestu darba apstākļu uzlabošanu.

Tāpat viņa skaidro, ka šogad, piemērojoties izmaiņām uz Latvijas-Krievijas robežas strādājošo kontroles dienestu darba organizācijā un šā brīža prioritātēm, nodrošinot Latvijas un Eiropas Savienības drošību un interešu aizsardzību, tika mainīti modernizācijas otrajā posmā iekļautie darbi.

Tādējādi būvdarbu un būvniecības materiālu sadārdzināšanās dēļ tika prognozēta teju divkārša izmaksu palielināšanās un iepriekš plānotās piebūves - rokas bagāžas pārbaudes termināļa - būvniecībai papildu būtu nepieciešams atrast aptuveni 0,8 miljonus eiro. Attiecīgi tika pieņemts lēmums pārplānot projektu, atliekot iepriekš iecerēto rokas bagāžas pārbaudes termināļa būvniecību, un pārtraukt 2022.gadā noslēgto līgumu ar izvēlēto būvnieku SIA "Pillar Contractor", skaidro VNĪ pārstāvji.

VNĪ pārstāvji norāda, ka noslēgtās vispārējās vienošanās ietvaros tika izsludinātas vairākas cenu aptaujas identificētajiem jaunajiem darbiem. Saimnieciski izdevīgākos piedāvājumus apkures sistēmas modernizācijai un automatizācijai, inženierkomunikāciju sistēmas modernizācijai un asfalta seguma atjaunošanai iesniedza SIA "Hagberg Construction" ar visu līgumu kopējo summu aptuveni 1,2 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Vienlaikus katlu mājas pārbūves darbiem ir dalīts finansējums. Projektēšanai un iekārtām izlietots robežšķērsošanas vietā "Terehova" modernizācijas pirmajam posmam piesaistītais un ietaupītais finansējums, savukārt iekārtu uzstādīšanas būvdarbiem, būvuzraudzībai un autoruzraudzībai izlietots modernizācijas otrajam posmam piesaistītais Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) finanšu instrumenta finansējums, skaidro VNĪ pārstāvji.

LETA jau rakstīja, ka robežšķērsošanas vietas "Terehova" modernizācijas projekts tiek īstenots vairākos posmos, nepārtraucot kontroles dienestu darbu. Kopējie ieguldījumi robežšķērsošanas vietas "Terehova" modernizācijā ir 10,19 miljoni eiro (bez PVN).

Robežšķērsošanas punkts "Terehova" ir noslogotākā robežšķērsošanas vieta uz Latvijas austrumu robežas, kas vienlaikus ir arī ES ārējā robeža.

Jau ziņots, ka "Hagberg Construction" 2022.gadā strādāja ar 6,01 miljona eiro apgrozījumu un guva 568 745 eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija.

"Hagberg Construction" reģistrēta 2016.gadā, un uzņēmuma pamatkapitāls ir 2800 eiro. Uzņēmuma īpašnieks ir Ivaram Lukaševičam piederošā SIA "Biznesa vadība".

VNĪ dibināts 1996.gadā, tā 100% akcionārs ir Finanšu ministrija.