LDz dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijas konkursā par uzvarētāju atzīta personu apvienība "Nordes būve & BCC"

Rīga, 22.dec., LETA. VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludinātajā konkursā dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācijai par uzvarētāju atzīta personu apvienība "Nordes būve & BCC", kuras piedāvātā līgumcena ir 58,692 miljoni eiro, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).

LDz izsludinātajā konkursā par dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizāciju pieteicās trīs pretendenti - AS "BMGS", piedāvājot līgumcenu 50,978 miljoni eiro, "Nordes būve & BCC", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Baltic Construction Company (BCC)", piedāvājot līgumcenu 58,692 miljoni eiro, kā arī SIA "8 CBR", kuras piedāvāta līgumcena bija 62,489 miljoni eiro.

Iepirkuma noslēguma ziņojumā norādīts, ka par iepirkuma uzvarētāju atzīts konkursa nolikuma prasībām atbilstošs saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums - "Nordes būve & BCC" par līguma summu 58,692 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Tāpat minēts, ka "BMGS" piedāvājums neatbilda vairākām atklātā konkursa nolikuma prasībām.

Vienlaikus informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā liecina, ka "BMGS" ir iesniegusi sūdzību attiecīgajā iepirkumā. Sūdzības izskatīšanas termiņš pagaidām nav noteikts.

Jau iepriekš attiecīgajā LDz konkursā tika iesniegtas sūdzības. Sūdzības iesniedza SIA "Belam-Rīga", Igaunijas uzņēmums "Leonhard Weiss", kā arī "BMGS". Taču IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija, izskatot sūdzības, šogad septembra vidū nolēma atstāt spēkā atklātā konkursa attiecīgos noteikumus un atļāva turpināt LDz iepirkuma procedūru. 

Atklāto konkursu "Dzelzceļa elektrificētā tīkla modernizācija un attīstība: būvniecība" LDz izsludināja šā gada jūnijā. Iepirkumā paredzēta kontakttīklu izbūve ar perspektīvu pārejai no trīs kilovoltu līdzstrāvas vilces uz 25 kilovoltu maiņstrāvas vilci dzelzceļa līnijās Rīga-Zemitāni (tostarp Brasa), Zasulauks-Bolderāja un Zasulauks-Sloka.

Paredzētais darbu izpildes termiņš ir 760 dienu, kas ir ne ilgāk kā 2026.gada 30.janvāris.

Iepirkumā paredzamā līgumcena bija 67 miljoni eiro.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Nordes būve" reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3000 eiro. 2022.gadā kompānija strādāja ar 14,506 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 64% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa bija 38 999 eiro pretēji zaudējumiem 2021.gadā. "Nordes būve" patiesais labuma guvējs ir Konstantīns Panovko.

Savukārt "Baltic Construction Company (BCC)" reģistrēta 2008.gadā, un tās pamatkapitāls ir 7112 eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2022.gadā bija 17,238 miljoni eiro, kas ir par 22,6% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās vairākkārtīgi - līdz 1,077 miljoniem eiro. Uzņēmuma patiesā labuma guvēja ir Beata Cvečkovska.

"BMGS" reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 3,24 miljoni eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2022.gadā bija 35,139 miljoni eiro, kas ir par 31,9% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 42,7% - līdz 112 638 eiro. "BMGS" patiesie labuma guvēji ir Dmitrijs Prokopčiks un Jeļena Para.

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".