Piena produktu vairumtirgotāja "CCM Trading" peļņa pagājušajā finanšu gadā pieaugusi 2,1 reizi

Rīga, 7.dec., LETA. Piena produktu vairumtirgotājs SIA "CCM Trading" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.oktobra līdz šā gada 30.septembrim, strādāja ar 23,452 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,2% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa pieauga 2,1 reizi - līdz 946 387 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā finanšu gadā uzņēmums turpināja tirdzniecību ar piena produktiem, pārdodot 200 tonnu tehniskā kazeīna, 4006 tonnas siera, 196 tonnas sviesta, kā arī 2081 tonnu sauso siera suliņu.

Salīdzinot ar gadu iepriekš, tehniskā kazeīna pārdošanas apmēri sarukuši par 241 tonnu, sviesta - par 24 tonnām, savukārt siera un sauso siera suliņu pārdošanas apmēri pieauguši attiecīgi par 609 un 177 tonnām.

Vadības ziņojumā arī norādīts, ka 2022./2023.finanšu gada pirmajā ceturksnī turpinājās cenu pieaugums, kam sekoja cenu kritums, taču pareizi izvēlēta realizācijas stratēģija ļāva uzņēmumam pirmajā ceturksnī gūt rekordlielu peļņu.

Tāpat "CCM Trading" vadība min, ka finanšu gada trešajā ceturksnī bija novērojamas zemas cenas un realizācijas problēmas, kuru pamatā bija piena produktu eksporta no Eiropas Savienības nozīmīgs kritums - galvenokārt Ķīnas pircēju trūkums, ko vadība skaidro ar ekonomiskajām problēmām šajā valstī.

Komentējot tehniskā kazeīna noieta kritumu, vadības ziņojumā norādīts, ka šādu situāciju, visticamāk, ietekmēja divi aspekti - neizmantotie preču krājumi patērētāju noliktavās, kā arī ilgtermiņa tendence atteikties no šī produkta receptūras. Minēto apstākļu ietekmē tehniskā kazeīna cena finanšu gadā saruka līdz 50% no iepriekšējo gadu vērtības.

"CCM Trading" vadība pauž, ka 2023./2024. finanšu gads sācies ar grūti prognozējamu situāciju tirgū, kas skaidrojama ar piepeši pieaugušajām cenām sausajiem piena produktiem. Šī iemesla dēļ pirmajā ceturksnī uzņēmumam ir grūti izveidot pircējus apmierinošas cenas.

Vienlaikus "CCM Trading" plāno turpināt sadarbību ar esošajiem piegādātājiem un pircējiem, cenšoties izvairīties no nepārdomātu līgumu slēgšanas. "Pamatuzdevums šajā saimnieciskajā gadā ir saglabāt iegūto tirgus daļu tirdzniecībā ar minētajiem produktiem," uzsvērs vadības ziņojumā.

Iepriekšējā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.oktobra līdz 2022.gada 30.septembrim, "CCM Trading" strādāja ar 23,735 miljonu eiro apgrozījumu un 457 557 eiro peļņu.

Uzņēmums reģistrēts 2005.gadā, un tā pamatkapitāls ir 142 300 eiro. "CCM Trading" vienīgais īpašnieks ir Aivars Lazdāns.