Naktī uz svētdienu mainīs satiksmi Gogoļa ielā

Rīga, 1.dec., LETA. Turpinoties "Rail Baltica" Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada būvniecībai, naktī uz 3.decembri Gogoļa ielā veiks satiksmes organizācijas izmaiņas, aģentūru LETA informēja būvniecības firmas "BeReRix" pārstāvji.

No svētdienas, 3.decembra, sabiedriskā transporta kustība zem Gogoļa ielas dzelzceļa pārvada tiks organizēta rietumu pusē pa vienai joslai katrā virzienā. Arī gājēju pārvietošanās tiks organizēta tikai Centrāltirgus pusē.

Tāpat Gogoļa ielas šķērsošanai būs pieejama ielas līmeņa gājēju pāreja pie Gaiziņa ielas, kā arī pagaidu zemes līmeņa gājēju pāreja starp staciju un universālveikalu "Stockmann". Tiks slēgta pagaidu gājēju pāreja pretī Centrāltirgum.

Sabiedriskā transporta pieturu "Centrālā stacija" (virzienā uz centru) un "Centrāltirgus" (virzienā no centra) atrašanās vietas būs nemainīgas.

Būvniecības darbu laikā "BeReRix" nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu. Sabiedriskā transporta vadītāji un gājēji tiek aicināti sekot pilsētvidē izvietotajām norādēm un ceļa zīmēm.

Vienlaikus kompānijā uzsver, ka satiksmes dalībniekiem jārēķinās, ka ceļā, iespējams, būs nepieciešams pavadīt ilgāku laiku.

"BeReRix" arī norāda, ka līdz šim "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezglā būvnieks ir pabeidzis Gogoļa ielas pārvada rietumu puses konstrukciju, tostarp klāja izbūvi, inženierkomunikāciju ierīkošanu, pārvada balstu izbūvi un citus darbus.

Jaunā "Rail Baltica" dzelzceļa pārvada pār Gogoļa ielu būvniecības darbus plānots pabeigt 2024.gada otrajā pusē ar ielas labiekārtojumu un infrastruktūras integrēšanu pilsētvidē.

Projekta īstenošanas rezultātā Gogoļa ielā tiks izbūvēts jauns dzelzceļa pārvads ar sešiem sliežu ceļiem, kas platākajā vietā, stacijas pusē, sasniegs 59 metrus un nākotnē apkalpos gan Latvijas dzelzceļa vilcienus, gan nodrošinās jaunā "Rail Baltica" ātrvilciena kustību.

Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.