Sākas "Eleving Group" izsludinātais "Mogo" obligāciju apmaiņas publiskais piedāvājums

Rīga, 2.okt., LETA. Šodien sākas Latvijā dibinātā nebanku kreditētāja "Eleving Group" izsludinātais AS "Mogo" obligāciju apmaiņas publiskais piedāvājums, aģentūru LETA informēja "Eleving Group" pārstāvji.

Piedāvājuma rezultātā "Mogo" obligāciju īpašnieki tās var apmainīt pret jaunajām "Eleving Group" nodrošinātajām un garantētajām obligācijām ar dzēšanas termiņu 2028.gadā un ar augstāku kupona likmi.

Katras obligācijas nominālvērtība ir noteikta 100 eiro. Jauno obligāciju dzēšanas termiņš ir 2028.gadā, bet to kupona likme būs 13%, ar procentu izmaksu reizi ceturksnī. 

Obligāciju nominālvērtības atšķiras, tāpēc to apmaiņas attiecība ir noteikta 1:10, tas ir, viena "Mogo" obligācija dod tiesības tās turētājam to apmainīt pret desmit jaunām "Eleving Group" eiroobligācijām. Obligāciju apmaiņa ir pilnībā brīvprātīga un esošajiem "Mogo" obligāciju turētājiem nav pienākums tās mainīt.

Obligāciju apmaiņas piedāvājuma periods ilgst no 26.septembra līdz 13.oktobrim, bet publiskais piedāvājums Igaunijā, Latvijā, Lietuvā un Vācijā ilgs līdz 20.oktobrim.

Paredzams, ka jaunās obligācijas tiks kotētas tirdzniecībai 31.oktobrī Frankfurtes biržas regulētajā tirgū ("General Standard") un "Nasdaq Riga" biržas Baltijas regulētajā tirgū.

"Eleving Group" izpilddirektors Modests Sudņus norāda, ka līdz šim piesaistītie finanšu instrumenti ir bijis viens no galvenajiem virzītājspēkiem, kas veicinājis "Eleving Group" neto portfeļa izaugsmi. Sudņus ieskatā šogad investoriem ir pateicīgs brīdis iegādāties Baltijas uzņēmumu obligācijas, jo tās tiek piedāvātas ar gana pievilcīgām procentu likmēm, kas nozīmē lielāku investīciju atdevi.

"Eleving Group", kas 2012.gadā tika dibināts ar "Mogo Finance" nosaukumu, šobrīd strādā 16 pasaules tirgos un trīs kontinentos, piedāvājot finanšu pakalpojumus mobilitātes un patēriņa segmentos.

Grupā ietilpst mobilitātes zīmoli "Mogo", "Primero", "Renti" un "OX Drive", un transportlīdzekļu finansēšanas segments veido 70% no tās darbības. Turpretī patēriņa finansēšanas segments ar "Kredo", "Sebo", "Tigo" un nesen pievienoto "ExpressCredit" biznesu veido aptuveni 30% no portfeļa. Grupas vēsturiskā klientu bāze pārsniedz 500 000 klientu visā pasaulē, kamēr kopējais izsniegto aizdevumu apjoms ir aptuveni 1,5 miljardi eiro.

"Eleving Group" peļņa šogad pirmajā pusgadā bija 12,4 miljoni eiro, kas ir par 67,6% vairāk nekā 2022.gada pirmajā pusgadā, teikts pirmā ceturkšņa finanšu pārskatā.

"Eleving Group" ieņēmumi 2023.gada pirmajā pusgadā bija 90,6 miljoni eiro, kas ir aptuveni tādā pašā līmenī kā pērn pirmajā pusgadā. Grupas neto portfelis sasniedzis 295,1 miljonu eiro.

Pēc nosaukuma maiņas "Mogo" zīmols tika saglabāts kā produktu zīmols gan Latvijā, gan arī ir pārstāvēts visos transportlīdzekļu finansēšanas tirgos "Eleving Group" produktu portfelī. "Eleving Group" darbojas 12 pasaules valstīs. Grupas galvenā mītne ir Latvijā. "Eleving Group" veic saimniecisko darbību Baltijā un Eiropā, Kaukāza un Centrālāzijas reģionos, kā arī Austrumāfrikā.

Kompānija "Mogo" reģistrēta 2012.gadā, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Aigars Kesenfelds. "Mogo" Latvijā piedāvā līzinga, atgriezeniskā līzinga un auto nomas pakalpojumus.