"Rīgas universālā termināla" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā pieaudzis par 11,6%

Rīga, 26.jūl., LETA. SIA "Rīgas universālais termināls" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.aprīļa līdz 2023.gada 31.martam, strādāja ar 17,233 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 11,6% vairāk nekā iepriekšējā finanšu gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 11,8% - līdz 3,958 miljoniem eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā finanšu gadā "Rīgas universālais termināls" turpināja palielināt pozīcijas ar koksni saistīto kravu pārkraušanā Rīgas brīvostā, kā arī palielināja dažādu kravu konteinerizāciju un pievienotās vērtības radīšanu ostas teritorijā. 

Finanšu gada beigās "Rīgas universālais termināls", pēc gada pārskatā teiktā, bija pirmajā vietā starp Rīgas brīvostas stividorkompānijām pēc pārkrauto kravu apmēra. 

Kopējais kompānijas kravu apgrozījums pagājušajā finanšu gadā, salīdzinot ar iepriekšējo finanšu gadu, samazinājās par 7% un bija 3,4 miljoni tonnu. Kravu apgrozījumā beramkravas un ģenerālkravas veidoja kopumā 68%, kamēr konteineru kravu īpatsvars bija 32%.

Pēc vadības ziņojumā minētā, apgrozījums samazinājās visos kravu segmentos, izņemot konteineru kravas, kurās bija pieaugums par 2% saistībā ar vienreizēju kravu novirzīšanu pēc militārās eskalācijas Ukrainā.

Ģenerālkravas un beramkravas tika nodrošināts pamatā uz koksnes granulu un šķeldas rēķina. Savukārt papīrmalkas kravu daudzums salīdzinājumā ar iepriekšējo finanšu gadu palielinājās par 40%. Savukārt saldētavas noslodze pagājušajā finanšu gadā saglabājās augsta, nodrošinot uzņēmumam stabilu ieņēmumu pieaugumu.

Vadības ziņojumā norādīts, ka lielākās daļas uzņēmuma klientu darbība nav saistīta ar Krievijas vai Baltkrievijas izcelsmes kravām, tomēr ir vērojams izteikts konteineru pārvadājumu kritums un atsevišķas tranzīta plūsmas pa dzelzceļu un jūru vairs netiek apkalpotas.

Vienlaikus vadības ziņojumā minēts, ka novērots alternatīvo kravu pieaugums uz un no Baltijas valstīm, kā arī no Centrālāzijas valstīm, jo īpaši Kazahstānas. Rīgas ostas uzņēmumi ar attiecīgu kapacitāti un infrastruktūru ir kļuvuši par konkurētspējīgu alternatīvu līdzšinējam tranzīta koridoram no Centrālāzijas valstīm caur Krievijas ostām Baltijas un Melnajā jūrā. 

Iepriekšējā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.martam, "Rīgas universālais termināls" strādāja ar 15,444 miljonu eiro apgrozījumu un 3,54 miljonu eiro peļņu.

"Rīgas universālais termināls" reģistrēts 2001.gadā, un tā pamatkapitāls ir 4,497 miljoni eiro. Kompānija pieder Singapūras uzņēmumam "Portek International Private Limited".