"Livonia Print" apgrozījums pērn audzis par 28,7%

Rīga, 6.jūn., LETA. Poligrāfijas uzņēmums SIA "Livonia Print" pagājušajā gadā strādāja ar 95,815 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 28,7% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa auga par 7% un bija 1,718 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka eksports joprojām ir "Livonia Print" galvenais pārdošanas virziens. 2022.gadā eksportēti gandrīz 100% no saražotās produkcijas. Lielākais eksporta tirgus bija Vācijā, sasniedzot 30% no kopējā apgrozījuma, kam sekoja Zviedrija, Norvēģija un Dānija ar kopēju 52,5% apgrozījuma īpatsvaru, kā arī Lielbritānija ar 7% no kopējā apgrozījuma.

Pagājušajā gadā "Livonia Print" strādāja ar 595 klientiem no 22 valstīm. Pērn klientiem tika piegādāti 57 miljoni grāmatu eksemplāru.

Vadības ziņojumā teikts, ka 2022.gads bija izaicinājumu pilns gan "Livonia Print" kā ražotājam, gan klientiem - izdevniecībām. Gada sākumā izejmateriālu lielā pieprasījuma dēļ galvenie papīra piegādātāji noteica apjoma ierobežojumus un pagarināja papīra piegādes laikus līdz pat trīs-četriem mēnešiem. Līdz ar to "Livonia Print" bija spiesta lūgt klientus pasūtījumus veikt atbilstoši iespējamajiem piegāžu laikiem.

Laika posmā no 2021.gada sākuma līdz 2022.gada augustam "Livonia Print" galveno izejmateriālu - papīra un kartona - iepirkuma cenas pieauga par vidēji 80%, savukārt elektroenerģijas cena biržā šai pašā periodā pieauga 6,7 reizes. Papīrfabrikas šajā laikā paaugstināja cenas pat vairākas reizes, turklāt bieži vien, veicot papīra piegādi, cenas tika paaugstinātas, neskatoties uz iepriekšēju vienošanos par zemākām cenām pasūtījuma pieņemšanas brīdī.

Lai nodrošinātu uzņēmuma darbības turpināšanos, straujais papīra cenu pieauguma efekts tika lielā mērā iekļauts produkcijas cenās "Livonia Print" klientiem, kā rezultātā pieauga klientu neapmierinātība. 2022.gada augustā "Livonia Print" bija spiesta lūgt klientus segt papildus izmaksas sakarā ar energoresursu cenu celšanos, taču ievērojamo elektroenerģijas resursu sadārdzināšanos, kas notika jau pirms tam, uzņēmums kompensēja uz zaudētas peļņas rēķina.

Pagājušajā gadā "Livonia Print" sāka piedāvāt klientiem jaunu produktu - kartona grāmatas bērniem, paralēli veicot darbinieku apmācību dažādas grūtības pakāpes grāmatu izgatavošanai, kā arī testējot dažādus izejmateriālus, kas pilnībā apmierinātu klientu kvalitātes un ilgtspējas prasības.

Tāpat 2022.gadā, papildus iepriekš veiktajām investīcijām digitālās ražošanas nodaļā, tika pabeigts materiālu aklimatizācijas kameras projekts ar Eiropas Savienības fondu atbalstu, tādējādi nodrošinot, ka digitālās drukas iekārtām papīrs tiek piegādāts atbilstošā mitruma un temperatūras kondīcijā, nodrošinot visaugstāko drukas kvalitāti. Tas ļāva "Livonia Print" palielināt digitālās nodaļas saražotos apjomus par 20% salīdzinājumā ar 2021.gadu.

Šogad "Livonia Print" vadība plāno tālāku attīstību, noturot savu tirgus pozīciju un turpinot investīcijas jaunās tehnoloģijās.

"Livonia Print" apgrozījums 2021.gadā bija 74,448 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa sasniedza 1,605 miljonus eiro.

Kompānija reģistrēta 2006.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,5 miljoni eiro. "Livonia Print" kapitālā 96,53% pieder Norvēģijas pilsonim Trondam Ērikam Isaksenam piederošajai SIA "Odin Holding", bet 3,47% - Zanei Blūmai-Johansonei.