"Amber Beverage Group" apgrozījums pērn pieaudzis par 17,9%

Rīga, 2.jūn., LETA. Alkoholisko dzērienu ražotājs AS "Amber Beverage Group" pagājušajā gadā strādāja ar 365,776 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 17,9% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa saruka par 6,4% un bija 21,386 miljoni eiro, liecina kompānijas sniegtā informācija biržai "Nasdaq Riga".

Kompānijas ziņojumā teikts, ka 2022.gada izaicinājumi bija izejvielu un enerģijas cenu straujais pieaugums, ražošanas procesam nepieciešamo izejmateriālu pieejamības nodrošināšana, piegādes ķēžu pārstrukturizācija, kā arī nepieciešamība pārskatīt pārdošanas cenas.

Ziņojumā teikts, ka 64% apgrozījuma gūts no produktu izplatīšanas, bet 36% - produktu ražošanas. Vienlaikus 47% apgrozījuma gūts Baltijas tirgū, 32% - Eiropā, Tuvajos austrumos, Indijā un Āfrikā, 16% - Amerikās, bet 5% - Āzijas un Klusā okeāna reģionā.

Vienlaikus uzņēmumā ziņo, ko 2022.gadā abās grupai piederošajās alkoholisko dzērienu ražotnēs tika uzsākta jaunu produktu ražošana, tostarp "Amber Latvijas balzams" laidis klajā jaunu zīmolu "Black 1752". Savukārt uzsvars uz "Moskovskaya" produkta izcelsmi Eiropas Savienībā (ES) sekmēja zīmola izaugsmi par 16%.

Pagājušajā gadā 62% produkcijas tika ražots Baltijas valstīs, bet 38% - citviet pasaulē.

Vienlaikus ziņojumā teikts, ka pērn realizēts par 2% mazāk produkcijas. Baltijā realizēti 57% produkcijas, Eiropas Savienībā (ES) - 4%, Lielbritānijā 4%, citviet pasaulē - 35% produkcijas.

"Amber Beverage Group" informē, ka pērn īpaša izaugsme novērota tekilas kategorijā un īru viskija kategorijā. Vienlaikus uzņēmums ir apguvis jaunus tirgus un paplašinājis savas pozīcijas esošajos. Jaunapgūtie grupas tirgi ir Alžīrija, Bahreina, Beniluksa valstis, Īrija, Izraēl, Jordānija, Nigērija, Polija, Serbija, Zviedrija, Tunisija, Turcija un Apvienoto Arābu Emirāti.

"Amber Beverage Group" izpilddirektore Jekaterina Stuģe norāda, ka grupas apgrozījums un EBITDA, kas ir 42,9 miljoni, pārsniedz grupas sākotnējos plānus.

Stuģe atzīmē, ka, pateicoties uzņēmuma spējai pielāgoties sarežģītiem apstākļiem, "Amber Beverage Group" turpinās virzīties tuvāk mērķim kļūt par vienu no "Top10" alkoholisko dzērienu nozares uzņēmumiem pasaulē.

Vienlaikus viņa informē, ka globālā alkoholisko dzērienu prognoze absolūtos skaitļos bez inflācijas korekcijām paredz stabilu nozares izaugsmi līdz 2025.gadam.

Kompānija 2021.gadā strādāja ar 310,265 miljonu eiro apgrozījumu un 22,846 miljonu eiro peļņu.

"Amber Beverage Group" ir izveidota, starptautiskajai alkoholisko dzērienu kompānijai "SPI Group" apvienojot Baltijas uzņēmumus - "Amber Latvijas balzams" (iepriekš "Latvijas balzams"), dzērienu izplatītājus "Amber Distribution Latvia", "Amber Distribution Estonia" un "Bennet Distributors" Lietuvā, specializēto dzērienu veikalu ķēdi "Latvijas balzams veikali" Latvijā un "Darija" Lietuvā.

"Amber Beverage Group" vienīgā īpašniece ir Luksemburgas "Amber Beverage Group Holding", liecina "Firmas.lv" informācija. Savukārt "Amber Beverage Group" patiesais labuma guvējs ir miljardieris Jurijs Šeflers. Kompānija reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 10 495 660 eiro.