Ražotājs: Pieprasījums pēc pildītām bērzu sulām palielinās

Rīga, 14.apr., LETA. Pieprasījums pēc pildītām bērzu sulām palielinās, aģentūrai LETA pastāstīja bērzu sulas produkcijas "Birzī" ražotāja SIA "Kainaiži" valdes priekšsēdētājs Ervins Labanovskis.

Viņš stāstīja, ka, lai gan cilvēku pirktspēja nedaudz ir samazinājusies un samazinās arī pirkumi precēm, kas nav pirmās nepieciešamības, ir paaudze, kas saprot, ka nav viss jāizdara pašiem, tostarp jātecina sava bērzu sula. Tāpat ir ļoti daudz cilvēku, kuriem nav uzticamu bērzu, kuros urbt vai nav tam laika.

Labanovskis atzīmēja, ka lēnām "Birzī" produkcijas klientu loks aug gan svaigai, gan raudzētai produkcijai, kas ir "Birzī" pamatprodukcija.

Vienlaikus Labanovskis norādīja, ka uzņēmums mazos apmēros konkrētas sortimenta pozīcijas eksportē uz Ķīnu, Dienvidkoreju un Šveici. Tāpat aizsūtīta testa partija uz ASV. Kopumā uzņēmums eksportē aptuveni 50% savas produkcijas.

Viņš stāstīja, ka pa brīdim ir interese no dažādām valstīm. Ķīnā uzņēmumam jau ir sarunas par nākamo sūtījumu zīmolam "Taka", uz Dienvidkoreju patlaban tiek sūtīti tikai ābolu sīrupi, bet uz Šveici produkcija tiek eksportēta viesnīcu, kafejnīcu un restorānu (HoReCa) segmentā. "Mēģinām savus produktus uzlabot un pielāgot, un kaut kas šur tur izdodas," teica Labanovskis.

Viņš uzņēmumu salīdzina ar mazu itāļu vīna darītavu, tikai vīnogu vietā, uzņēmums piedāvā bērza sulas produkciju. Tāpat "Kainaiži" izplata sulu apstrādes ekipējumu, darbojas tūrisma nozarē, piedāvājot savas produkcijas degustācijas, kā arī veido sulu koku parku, kurā tiek stādīti dažādi bērzi, kļavas, valrieksti un dižskabārži.

Pēc Labanovskis paustā, arvien vairāk uzņēmēju Latvijā mēģina darboties sulu tecināšanas nozarē. Vienlaikus viņš jaunus nozares uzņēmumus redz kā sadarbības partnerus nevis konkurentus. "Birzī" īpašnieks uzsvēra, ka katrs jauns eksportējošs uzņēmums palīdz popularizēt produktu un radīt tirgu.

Tāpat viņš informēja, ka uzņēmums šogad plāno attīstīt sulu apstrādes virzienus, kā arī uz Jāņiem "Birzī" plāno palaist jaunu produktu - no bērzu sulas dzītu degvīnu. Jaunā produkta izveidē plānots investēt aptuveni 20 000 eiro.

Patlaban no alkoholiskā sortimenta uzņēmumam ir bērzu sulas balzāms. Uzņēmumā ražo 1000 pudeles sezonā, un produktu tirgo tikai savā saimniecībā. Savukārt degvīnu uzņēmumā plāno laist plašākā tirdzniecībā. Kā norāda Labanovskis, uzņēmumam ir sadarbība ar vairākiem tirdzniecības tīkliem Latvijā, tostarp "Rimi", "Sky" un "Stockmann".

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Kainaiži" 2021.gadā strādāja ar 82 789 eiro apgrozījumu, kas ir par 91,5% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa palielinājās par 65,9% un bija 25 299 eiro.

Uzņēmums reģistrēts 2012.gadā, tā pamatkapitāls ir 5501 eiro, bet vienīgais īpašnieks - Labanovskis.