Rīga, 14.apr., LETA. Pieprasījums pēc pildītām bērzu sulām palielinās, aģentūrai LETA pastāstīja bērzu sulas produkcijas "Birzī" ražotāja SIA "Kainaiži" valdes priekšsēdētājs Ervins Labanovskis.
Viņš stāstīja, ka, lai gan cilvēku pirktspēja nedaudz ir samazinājusies un samazinās arī pirkumi precēm, kas nav pirmās nepieciešamības, ir paaudze, kas saprot, ka nav viss jāizdara pašiem, tostarp jātecina sava bērzu sula. Tāpat ir ļoti daudz cilvēku, kuriem nav uzticamu bērzu, kuros urbt vai nav tam laika.
Labanovskis atzīmēja, ka lēnām "Birzī" produkcijas klientu loks aug gan svaigai, gan raudzētai produkcijai, kas ir "Birzī" pamatprodukcija.
Vienlaikus Labanovskis norādīja, ka uzņēmums mazos apmēros konkrētas sortimenta pozīcijas eksportē uz Ķīnu, Dienvidkoreju un Šveici. Tāpat aizsūtīta testa partija uz ASV. Kopumā uzņēmums eksportē aptuveni 50% savas produkcijas.
Viņš stāstīja, ka pa brīdim ir interese no dažādām valstīm. Ķīnā uzņēmumam jau ir sarunas par nākamo sūtījumu zīmolam "Taka", uz Dienvidkoreju patlaban tiek sūtīti tikai ābolu sīrupi, bet uz Šveici produkcija tiek eksportēta viesnīcu, kafejnīcu un restorānu (HoReCa) segmentā. "Mēģinām savus produktus uzlabot un pielāgot, un kaut kas šur tur izdodas," teica Labanovskis.
Viņš uzņēmumu salīdzina ar mazu itāļu vīna darītavu, tikai vīnogu vietā, uzņēmums piedāvā bērza sulas produkciju. Tāpat "Kainaiži" izplata sulu apstrādes ekipējumu, darbojas tūrisma nozarē, piedāvājot savas produkcijas degustācijas, kā arī veido sulu koku parku, kurā tiek stādīti dažādi bērzi, kļavas, valrieksti un dižskabārži.
Pēc Labanovskis paustā, arvien vairāk uzņēmēju Latvijā mēģina darboties sulu tecināšanas nozarē. Vienlaikus viņš jaunus nozares uzņēmumus redz kā sadarbības partnerus nevis konkurentus. "Birzī" īpašnieks uzsvēra, ka katrs jauns eksportējošs uzņēmums palīdz popularizēt produktu un radīt tirgu.
Tāpat viņš informēja, ka uzņēmums šogad plāno attīstīt sulu apstrādes virzienus, kā arī uz Jāņiem "Birzī" plāno palaist jaunu produktu - no bērzu sulas dzītu degvīnu. Jaunā produkta izveidē plānots investēt aptuveni 20 000 eiro.
Patlaban no alkoholiskā sortimenta uzņēmumam ir bērzu sulas balzāms. Uzņēmumā ražo 1000 pudeles sezonā, un produktu tirgo tikai savā saimniecībā. Savukārt degvīnu uzņēmumā plāno laist plašākā tirdzniecībā. Kā norāda Labanovskis, uzņēmumam ir sadarbība ar vairākiem tirdzniecības tīkliem Latvijā, tostarp "Rimi", "Sky" un "Stockmann".
Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Kainaiži" 2021.gadā strādāja ar 82 789 eiro apgrozījumu, kas ir par 91,5% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa palielinājās par 65,9% un bija 25 299 eiro.
Uzņēmums reģistrēts 2012.gadā, tā pamatkapitāls ir 5501 eiro, bet vienīgais īpašnieks - Labanovskis.
Ražotājs: Pieprasījums pēc pildītām bērzu sulām palielinās
LETA 14.04.2023
Aviācijas degvielas piegādātāja "Rixjet" apgrozījums pērn pieaudzis par 4,6%
LETA 26.04.2024
Rīga, 26.apr., LETA. Aviācijas degvielas piegādātāja SIA "Rixjet" apgrozījums pērn bija 65,903 miljoni eiro, kas ir par 4,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi bija 1,283 miljoni eiro pretēji peļņai gadu iepriekš, liecina informācija
...
Apgabaltiesa uzņēmēja Trubko krimināllietu par 2,1 miljona eiro kukuļa piedāvāšanu turpinās skatīt oktobrī
LETA 26.04.2024
Rīga, 26.apr., LETA. Krimināllietu, kurā par 2,1 miljona eiro kukuļa piedāvāšanu Rīgas domes "Par/Progresīvie" frakcijas vadītājam Mārtiņam Kossovičam apsūdzēts AS "Rīgas namu apsaimniekotājs" valdes priekšsēdētājs Igors Trubko, Rīgas apgabaltiesa pl
...
Sākta Latvijas līzinga devēju asociācijas likvidācija
LETA 26.04.2024
Rīga, 26.apr., LETA. Sākta Latvijas līzinga devēju asociācijas likvidācija, liecina "Firmas.lv" informācija.
Likvidācijas process sākts 25.aprīlī, pamatojoties uz 8.aprīļa asociācijas biedru kopsapulces lēmumu.
Par asociācijas likvidatoru iecelts l
...