"A.C.B" parakstījis 8,59 miljonu eiro līgumu par "Rail Baltica" būvdarbiem Lietuvā

Rīga, 3.marts, LETA. Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" nacionālais projekta ieviesējs Lietuvā "LTG Infra" parakstījis līgumu ar Latvijas ceļu būvniecības uzņēmumu AS "A.C.B." kopumā 8,59 miljonu eiro vērtībā, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" koordinatora "RB Rail" pārstāvji.

Latvijas uzņēmums Lietuvā tika izvēlēts publiskā iepirkumu procedūrā par "Rail Baltica" piebraucamo ceļu izbūvi Žeimiai-Šēta posmā Jonavas novadā, "Rail Baltica" dzelzceļa līnijā Kauņa-Rāmīgala.

"LTG Infra" "Rail Baltica" projekta vadītājs Dovīds Palaima skaidro, ka vietējie pievedceļi autotransportam ir nozīmīga "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras sastāvdaļa. Tie ir plānoti tā, lai pēc dzelzceļa infrastruktūras izbūves būtu nodrošināta ērta satiksme starp dažādām vietām abās dzelzceļa pusēs. Pagājušā gada nogalē noslēgts līgums par uzbēruma izbūvi virzienā uz Latviju, tagad - par vietējo pievedceļu izbūvi šajā posmā. Tādējādi, tiklīdz laika apstākļi to ļaus, sāksies būvdarbi dzelzceļa pamattrases posmā no Kauņas līdz Latvijas robežai.

Būvdarbu konkursā uzvarējušais uzņēmums "A.C.B" izbūvēs 14 vietējos pievedceļus. Vietās, kur nebūs iespējams izbūvēt atsevišķus ceļus dzelzceļa infrastruktūras elementu uzturēšanai, tiks izveidotas pievedceļu nobrauktuves. Atbilstoši līgumam konkursā uzvarējušais būvuzņēmējs veiks arī meliorācijas sistēmu rekonstrukciju. Plānots, ka darbi tiks pabeigti pēc nedaudz vairāk kā gada - pēc 14 mēnešiem.

Pievedceļu izbūve tuvojas noslēgumam citā "Rail Baltica" dzelzceļa pamattrases posmā - līnijas Kauņa-Ramīgala 12,2 kilometrus garajā posmā Šveicarija-Žeimiai. Uzņēmums "Eurovia Lietuva", kas uzvarēja šo būvdarbu iepirkuma konkursā, gatavojas šajā posmā pabeigt 16 jaunu vietējo pievedceļu un divu apkalpošanas jeb uzturēšanas ceļu izbūvi.

Jau vēstīts, ka "A.C.B." apgrozījums 2021.gadā bija 73,741 miljons eiro, kas ir par 26,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet uzņēmuma peļņa pieauga 6,7 reizes - līdz 794 095 eiro. Vienlaikus "A.C.B." koncerna apgrozījums 2021.gadā bija 105,361 miljons eiro, kas ir par 3,3% vairāk nekā gadu iepriekš, kamēr koncerna peļņa saruka 7,9 reizes un bija 35 714 eiro.

"A.C.B." reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 12,477 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma patiesie labuma guvēji ir Valdis Lejnieks, Edvīns Tankelsons, un 2022.gadā mirušais Igors Rapoports.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.