"Jaunmīlgrāvja ostas kompānija" par 1,3 miljoniem eiro ieviesīs zaļākas tehnoloģijas kravu apstrādē

Rīga, 20.febr., LETA. Rīgas ostas uzņēmums SIA "Jaunmīlgrāvja ostas kompānija" projektā par 1,3 miljoniem eiro līdz 2024.gada pavasarim ieviesīs zaļākas tehnoloģijas kravu apstrādē, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārstāvji.

Lai uzlabotu kravu apstrādes ātrumu un energoefektivitāti, "Jaunmīlgrāvja ostas kompānija" projekta "Zaļās inovācijas ar digitalizētu kraušanas procesu" ietvaros iegādājusies jaunu ar elektrodzinēju darbināmu mobilo celtni. Jaunais kraušanas risinājums paredz ieviest speciālu kravu apstrādes sistēmu, kas ietver integrētu un automatizētu svēršanas procesu un digitalizētu pārkraušanu un uzglabāšanu.

Projekts tiek īstenots ar Norvēģijas finanšu instrumenta finansējuma atbalstu atklāta konkursa "Zaļo inovāciju un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktu ieviešana ražošanā" ietvaros. Tā kopējās izmaksas ir 1,3 miljoni eiro, no kurām kā atbalsta finansējums ir 583 800 eiro. Projektu plānots ieviest līdz 2024.gada pavasarim.

"Jaunmīlgrāvja ostas kompānijas" valdes loceklis Sergejs Piskunovs norāda, ka, augot nepieciešamībai paaugstināt termināļa energoefektivitāti, uzņēmums nopietni izvērtē arī klientu vajadzības un pieprasījumu pēc jaunām tehnoloģijām.

"Šī projekta ieviešanas rezultātā klienti saņems labāku pakalpojumu un ietaupīs izmaksas, savukārt terminālis optimizēs kravu kraušanas procesu, vienlaikus kļūstot energoefektīvāks un videi draudzīgāks," pauž Piskunovs, norādot, ka jaunais mobilais celtnis ļaus samazināt oglekļa dioksīda (CO2) emisijas par 85%, turklāt tas ļaus apkalpot lielāka izmēra kuģus un pārkraut smagākas kravas.

Viņš arī skaidro, ka, ieviešot digitalizētu kraušanas sistēmu, paaugstināsies arī klientu transporta efektivitāte, samazinot kaitīgo izmešu daudzumu un izvairoties no kravas transportlīdzekļu svara pārsniegumiem.

Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš norāda, ka Rīgas brīvostas pārvalde ir uzņēmusi strauju kursu uz ostas digitālo transformāciju. "Mēs skaidri apzināmies, ka gan ostas biznesa konkurētspēja, gan tās drošība, ilgtspēja un zaļo mērķu sasniegšana nav iespējama bez digitalizācijas, inovācijas un viedo risinājumu ieviešanas. Tāpēc esam gandarīti par ikvienu Rīgas ostas termināli, kas investē viedos un energoefektīvos risinājumos," uzsver Zeltiņš.

"Jaunmīlgrāvja ostas kompānija" ir pieskaitāma ostas lielākajiem stividoru uzņēmumiem. Pēc pārkrauto kravu apjoma pērn tā ierindojās septītajā vietā starp visiem ostas stividoriem, bet mežsaimniecības kravu segmentā bija otrais lielākais uzņēmums. Kravu apjoms terminālī stabili pieaug, un 2022.gadā tas sasniedza 0,8 miljonus tonnu, kas ir vēsturiski augstākais termināļa gada apgrozījums.

Piskunovs skaidro, ka uzņēmuma mērķis ir ar pašu spēkiem un līdzekļiem radīt modernu un konkurētspējīgu ostas termināli. Pēdējo gadu laikā "Jaunmīlgrāvja ostas kompānija" veikusi būtiskas investīcijas piestātņu rekonstrukcijā, iekārtu modernizācijā un termināļa infrastruktūras sakārtošanā. Viņš norāda, ka, pateicoties pārdomātai investīciju stratēģijai, racionālai kravu un pienākošo kuģu plānošanai, kā arī sekmīgai sadarbībai ar klientiem, uzņēmums spēj audzēt pārkrauto kravu apjomus no gada uz gadu.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Jaunmīlgrāvja ostas kompānija" reģistrēta 1995.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1,393 miljoni eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2021.gadā bija 5,07 miljoni eiro un peļņa - 1,23 miljoni eiro. "Jaunmīlgrāvja ostas kompānija" pieder Kiprā reģistrētajai "Pavest Ltd.", un tās patiesais labuma guvējs ir Sergejs Piskunovs.