"Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"" pievienos "LDz ritošā sastāva servisam"

Rīga, 2.janv., LETA. Kravu vagonu ražošanas uzņēmums SIA "Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"" pievienots VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitasuzņēmumam SIA "LDz ritošā sastāva serviss", liecina "Firmas.lv" informācija.

Reorganizācijas process pabeigts piektdien, 30.decembrī. 

Iepriekš Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātajā Ministru kabineta rīkojuma projektā bija teikts, ka laika posmā no 2017.gada līdz 2019.gadam "Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"" realizēja desmit "13-4012" tipa universālo platformu modernizācijas darbus NATO militārās tehnikas dzelzceļa pārvadājumu nodrošināšanai.

Tomēr kopš 2019.gada vidus "Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"" gūst ieņēmumus tikai no tai piederošās zemes un ēkas iznomāšanas "LDz ritošā sastāva servisam", turklāt nedz 2019., nedz 2020.gadā ieņēmumi nav spējuši segt uzņēmuma izmaksas, radot pamatdarbības zaudējumus. Kravu vagonu ražošanas uzņēmumam nav noslēgti līgumi, kā arī nenotiek izstrādnes, kuru rezultātā pārredzamā nākotnē varētu veidoties ieņēmumi. Arī 2021.gadā "Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"", pēc "Firmas.lv" datiem, strādāja ar zaudējumiem.

Ministrijā arī pauda, ievērojot, ka "LDz ritošā sastāva servisa" pamatfunkcija ir nodrošināt ritošā sastāva remontus, apkopes un ekipēšanu, ritošā sastāva satiksmes drošību un lokomotīvju, vagonu tehniskā stāvokļa atbilstošu uzturēšanu, lai nodrošinātu pārvadātājus ar nepieciešamo lokomotīvju un vagonu daudzumu, SM ieskatā, ir lietderīgi veikt "Rīgas vagonbūves uzņēmuma "Baltija"" un "LDz ritošā sastāva serviss" reorganizāciju, pievienojot kravu vagonu ražotāju pie "LDz ritošā sastāva servisa" ar mērķi samazināt administratīvos izdevumus un izslēgt funkciju dublēšanos.

SM iepriekš minēja, ka, veicot reorganizācijas procesu, būs iespējams ietaupīt ikgadējās izmaksas aptuveni 10 000 eiro apmērā, kā arī vienkāršot "LDz ritošā sastāva servisa" struktūru. 

"Rīgas vagonbūves uzņēmums "Baltija"" 2021.gadā strādāja ar 6485 eiro apgrozījumu un 13 627 eiro zaudējumiem. Kompānija reģistrēta 2011.gadā, un tās pamatkapitāls ir 998 816 eiro. Tās vienīgais īpašnieks kopš 2016.gada jūnija ir "LDz ritošā sastāva serviss".

"LDz ritošā sastāva serviss" ietilpst LDz koncernā. Uzņēmums 2021.gadā strādāja ar 47,334 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,6% mazāk nekā gadu iepriekš, taču guva 752 505 eiro peļņu pretēji zaudējumiem 2020.gadā.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika", kā arī infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", kuram 2022.gada maijā sākts likvidācijas process.