"SmartLynx" apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedzis teju visa pagājušā gada līmeni

Rīga, 5.aug., LETA. Latvijā bāzētās aviokompānijas "SmartLynx Airlines" ("SmartLynx") apgrozījums šogad pirmajā pusgadā sasniedzis 125 miljonus eiro, kas ir teju tikpat, cik pērn visā gadā kopumā, kad apgrozījums bija 136 miljonu eiro apmērā, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pārstāve Arnita Beinaroviča.

Viņa norādīja, ka, gatavojoties saistībā ar Covid-19 pandēmiju ieviesto ierobežojumu atcelšanai, uzņēmums jau savlaicīgi īstenoja vairākus būtiskus sagatavošanās darbus, jo pieprasījums solījās būt augsts.

Tostarp Beinaroviča atzīmēja, ka "SmartLynx" Covid-19 pandēmijas krīzi izmantoja, lai ar izdevīgākiem lidaparātu izmantošanas nosacījumiem palielinātu floti, un šī biznesa stratēģija šobrīd ir attaisnojusies, jo aviosabiedrība var palīdzēt Eiropas aviokompānijām šajos sarežģītajos apstākļos nodrošināt pasažieru pārvadājumus.

Plānots, ka līdz gada beigām aviokompānijas flotē būs 60 lidmašīnu. 

Uzņēmumā piebilda, ka Krievijas sāktais karš Ukrainā ir radījis jaunus un saasinājis esošos izaicinājumus visai nozarei.

Tāpat kompānijā informēja, ka uzņēmuma komandai ir pievienojušies vairāk nekā 60 aviācijas speciālistu no Ukrainas.

Šogad "SmartLynx" turpina sadarboties ar "TUI Group", "EasyJet" un "DHL", kā arī papildina klientu portfeli ar tādiem aviācijas uzņēmumiem kā Vācijas "Condor", Marokas "Royal Air Morocco", Kataras "Qatar Airways" un Saūda Arābijas "Saudia". 

2022.gada pirmajā pusgadā "SmartLynx" 75% gadījumu veicis lidmašīnu nomu lidojumus, 15% čartera lidojumus, bet 10% - nodrošinājis kravu pārvadājumus.

Kopumā ir veikti 11 500 lidojumu, kas ir 5,1 reizi vairāk nekā gadu iepriekš, un pārvadāti aptuveni 110 000 pasažieru. Tāpat šogad veikts  sešas reizes vairāk blokstundu nekā pērn, sasniedzot 29 617 blokstundas - lidmašīnu izmantošanas laiku no brīža, kad tiek aizvērtas durvis, izlidojot, līdz brīdim, kad lidmašīnas durvis tiek atvērtas ielidošanas vārtos pēc lidaparāta nosēšanās.

"SmartLynx" pārstāvji norāda, ka pilna servisa lidmašīnu nomas (ACMI) pakalpojumiem pieprasījums ir nepieredzēti augsts - lidmašīnas, kuras var lidot, visas tiek nodarbinātas, tas pats attiecas arī uz apkalpes personālu. 

Aviosabiedrībā prognozē, ka pieprasījums pēc pakalpojumiem turpinās "uzvaras gājienu" arī pēc tam, kad tirgus un globālā ekonomiskā situācija nostabilizēsies. Pēc "SmartLynx" minētā, vairākas lielās aviokompānijas ACMI pakalpojumu sāk iekļaut savos stratēģiskajos izaugsmes plānos.

Lidsabiedrībā prognozē, ka, pieaugot cenām pirmās nepieciešamības precēm vai pakalpojumiem un mazinoties iedzīvotāju pirktspējai, arī ceļojumu plāni tiks atlikti, kas var samazināt pieprasījums pēc aviopakalpojumiem. Taču šī brīža situācija šķietami gan par to vēl neliecina.

Kompānija "SmartLynx Airlines" reģistrēta 1996.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 33,27 miljoni eiro, kas ir 5,3 reizes mazāk nekā pirms pandēmijas 2019.gadā, savukārt uzņēmuma zaudējumi sasniedza 42,07 miljonus eiro. "SmartLynx Airlines" 2021.gada finanšu rezultāti pagaidām nav publiskoti.

"SmartLynx Airlines" pieder SIA "Smart Aviation holdings", kuras vienīgā īpašniece ir Kipras "Avia Solutions Group (CY) Plc". Savukārt kompānijas patiesais labuma guvējs ir Lietuvas pilsonis Gedimins Žiemelis.