Alus ražotāja "Aldaris" apgrozījums pērn samazinājies par 2,8%

Rīga, 28.jūl., LETA. Alus ražotājs AS "Aldaris" pagājušajā gadā strādāja ar 21,568 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus arī kompānijas zaudējumi samazinājās par 26,7% un bija 2,077 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā norādīts, ka "Aldaris" pārdošanas apmēri Latvijā 2021.gadā veidoja 38,2 miljonus litru, kas ir par 2% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Vienlaikus tirgus daļa veidoja 26,4%.

Vadības ziņojumā teikts, ka arī pērn kompānijas plānus ietekmēja Covid-19 pandēmijas ierobežošanai ieviestie tirdzniecības ierobežojumi un neskaidrās prognozes par to spēkā esamības laiku. Ierobežojumi visvairāk skāra HoReCa sektoru un dažādu lielu pasākumu norisi.

Tāpat vadības ziņojumā minēts, ka 2021.gada pavasarī uzņēmuma ražotajā "Mežpils alus" zīmola portfelī pievienojās trīs jaunumi - "Latviešu iecienītais alus", "Apiņotais alus" un pirmais "Mežpils IPA" stila alus - "Session IPA". Jauno dzērienu izveidē ieguldīti aptuveni 30 000 eiro.

Savukārt 2022.gadā kompānija plāno saglabāt Latvijas alus tirgus pozīcijas iepriekšēja gada līmenī. Plānots izstrādāt jaunus produktus un ieviest tos patērētājiem kopā ar inovatīviem iepakojuma risinājumiem.

"Aldaris" valdes locekle Elīna Aščuka norāda, ka ilgtspēja ir viena no "Carlsberg" grupas un arī "Aldaris" prioritātēm. Izvirzītie vides, sociālās un pārvaldības programmas "Together Towards Zero" mērķi ir sasniegt nulles līmeni oglekļa dioksīda izmešiem, apturēt ūdens izšķiešanu, bezatbildīgu alkoholisko dzērienu lietošanu un negadījumu statistiku, un līdz 2030.gadam plānots likvidēt alus darītavu radītās oglekļa emisijas un par 30% samazināt ķēdes uzņēmumu "zaļās pēdas nospiedumu".

Lai to sasniegtu, uzņēmumā tiek ieviesti uzlabojumi visos procesos, tostarp pakāpeniski atjaunots autoparks un darbinieki apmācīti braukšanā, kas samazina degvielas patēriņu un attiecīgi mazāk kaitē videi, kā arī uzņēmums cenšas arvien vairāk pieturēties pie aprites ekonomikas principiem, samazinot gan jaunu resursu izmantošanu iepakojumu, gan esot atbildīgi pret dabas resursiem, min Aščuka.

Vienlaikus uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka "Aldaris" ir apturējis visus iepirkumus un pārdošanu Krievijā. Radušos pārdošanas apmēru zaudējumus plānots kompensēt, palielinot pārdošanas apmērus Āzijas un Eiropas valstīs, kā arī veicinot pārdošanas apmērus vietējā tirgū, ražojot produktus vietējiem zīmoliem.

2020.gadā "Aldaris" strādāja ar 222,196 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 14,2% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas zaudējumi samazinājās par 14,2% un bija 2,835 miljoni eiro.

Kompānija "Aldaris" ir Dānijas alus ražotāja "Carlsberg" grupas uzņēmums, taču "Aldara" vienīgā īpašniece ir Zviedrijas "Carlsberg Sweden Holding 2". Kompānija "Aldaris" reģistrēta 1992.gadā, un tās pamatkapitāls ir 37,671 miljons eiro.