"Rīgas universālais termināls" apgrozījums pagājušajā finanšu gadā sarucis par 0,5%

Rīga, 12.jūl., LETA. SIA "Rīgas universālais termināls" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2021.gada 1.aprīļa līdz 2022.gada 31.martam, strādāja ar 15,444 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 0,5% mazāk nekā iepriekšējā finanšu gadā, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 10% līdz 3,54 miljoniem eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Vadības ziņojumā teikts, ka pārskata gadā "Rīgas universālais termināls" turpināja saglabāt un palielināt pozīcijas ar koksni saistīto kravu pārkraušanā Rīgas brīvostā, kā arī palielināja dažādu kravu konteinerizāciju un pievienotās vērtības radīšanu ostas teritorijā. Tāpat norādīts, ka uzņēmums izpildījis plānoto budžetu Covid-19 krīzes un Ukrainas kara radīto risku apstākļos.

Kopējais kravu apgrozījums pārskata finanšu gadā, salīdzinot ar iepriekšējo, palielinājies par 2% un sasniedza 3,7 miljonus tonnu, ko veidoja beramkravu un ģenerālkravu īpatsvars 69% un konteineru kravu īpatsvars 31%. Finanšu gada beigās "Rīgas universālais termināls" ierindojās pirmajā vietā starp visām Rīgas brīvostas stividorkompānijām pēc pārkrauto kravu apjoma. Ģenerālkravu un beramkravu apjoms tika nodrošināts pamatā uz koksnes granulu un šķeldas kā arī apaļkoka, zāģmateriālu un OSB rēķina rēķina.

Pagājušajā finanšu gadā par 4% samazinājies apstrādāto konteineru apjoms Covid-19 pandēmijas izraisītā konteineru trūkuma un frakta likmju ievērojamā pieauguma dēļ. Ledusskapju noliktavas vidējais noslogojums pārskata periodā saglabājās augsts.

Vadības ziņojumā norādīts, ka kopš 24.februāra, kad krievu karaspēks iebruka Ukrainā, vairākas valstis un valstu apvienības ir pieņēmušas dažādas sankcijas pret Krieviju un Baltkrieviju. Šīs sankcijas īstermiņā un, iespējams, arī vidējā termiņā negatīvi ietekmēs "Rīgas universālā termināla" nākotnes attīstību un apkalpojamo kravu plūsmu un tādējādi arī finanšu rezultātus. Kaut arī lielākā daļa uzņēmuma klientu apgrozījuma nav saistīta ar Krievijas vai Baltkrievijas izcelsmes kravām, "Rīgas universālā termināla" vadība paredz, ka esošajā situācijā atsevišķas kravu plūsmas vairs netiks apkalpotas. 

"Rīgas universālais termināls" strādā gan pie alternatīvu kravu piesaistes no Baltijas valstīm, gan arī no Centrālāzijas valstīm, jo īpaši Kazahstānas, jo esošajā ģeopolitiskajā situācijā Rīgas ostas uzņēmumi ar attiecīgu kapacitāti un infrastruktūru ir kļuvuši par konkurētspējīgu alternatīvu līdzšinējam tranzīta koridoram no Centrālāzijas valstīm caur Krievijas ostām Baltijas un Melnajā jūrā. 

Kā liecina kompānijas finanšu gada pārskats, "Rīgas universālais termināls" 2020.gadā strādāja ar 15,52 miljonu eiro ieņēmumiem un 3,218 miljonu eiro peļņu.

"Rīgas universālais termināls" reģistrēts 2001.gadā, un tā pamatkapitāls ir 4,497 miljoni eiro. Kompānija pieder Singapūras uzņēmumam "Portek International Private Limited".