Jaunbūvējamo rodeļu trasi slēpošanas kalnā "Lemberga hūte" par 3533 eiro nomās SIA "Olimpiskais centrs "Ventspils""

Rīga, 7.jūl., LETA. Jaunbūvējamo rodeļu trasi slēpošanas kalnā "Lemberga hūte" nomās SIA "Olimpiskais centrs "Ventspils"" par 3533 eiro mēnesī, aģentūru LETA informēja "Ventspils Komunālās pārvaldes" sabiedrisko attiecību speciāliste Sigita Helēna Blumberga.

"Olimpiskais centrs "Ventspils"" bija vienīgais izsoles dalībnieks.

Nomas līguma termiņš ir 20 gadi ar iespēju termiņu pagarināt.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Olimpiskais centrs "Ventspils"" apgrozījums pērn bija 1,08 miljoni eiro, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, bija samazinājums par 22%. Uzņēmums strādāja ar 0,41 miljona eiro zaudējumiem.

"Olimpiskais centrs "Ventspils"" 52,68% kapitāldaļu pieder Ventspils pašvaldībai, savukārt 47,32% - Latvijas Olimpiskajai komitejai. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 22 999 076 eiro.

Kā vēstīts, pagājušajā nedēļā Ventspils slēpošanas kalnā "Lemberga hūte" tika sākta Eiropas mēroga rodeļu trases būvniecība.

Pēc jaunās rodeļu trases uzbūvēšanas Ventspils būšot vienīgā pilsēta Baltijā, kas nobraucienā nodrošinās 360 grādu virāžu 40 metru augstumā virs jūras līmeņa, kur trases sākums būs aptuveni desmit metru augstumā no zemes līmeņa. Lai īstenotu trases būvniecību slēpošanas kalnā "Lemberga hūte", šā gada 20.jūnijā amatpersonas parakstīja līgumu starp Valsts reģionālās attīstības aģentūru un Ventspils pašvaldību par projekta "Jauna tūrisma pakalpojuma attīstība Ventspils pilsētā" realizāciju.

Apakšuzņēmējs ir Vācijas rodeļu trašu ražotājs "Josef Wiegand GmbH & Co. KG", kas ir viens no lielākajiem rodeļu trašu izgatavotājiem visā pasaulē. Ar 40 gadus ilgo pieredzi šis uzņēmums ir izgatavojis rodeļu trases ASV, Ķīnā, Apvienotos Arābu Emirātos un lielākajās Eiropas valstīs.

Augstās klases vissezonas trase būs 808 metru gara ar 26 kamanām, kas būs atvērta visu gadu jebkuros laika apstākļos. Kamanas būs aprīkotas ar elektronisko bremzēšanas sistēmu un elektriskām bremzēm, kas nodrošinās pašbremzēšanu gadījumā, ja priekšā braucošais apmeklētājs brauks lēnāk.

Lietus laikā kamanas būs aprīkotas ar aizsegiem, pasargājot pasažieri no nokrišņiem. Nobrauciens būs 566 metrus garš ar maksimālo ātrumu 40 kilometri stundā, turklāt izbraucienā varēs doties arī vecāks kopā ar bērnu, jo kamanu kravnesība būs 150 kilogrami. Būvprojektā ir paredzēta arī piegulošās teritorijas labiekārtošana un apzaļumošana. Plānots, ka jaunā rodeļu trase apmeklētājiem būs pieejama jau nākamā gada vasarā.

Projekta īstenošanas rezultātā plānots radīt sešas līdz astoņas jaunas darba vietas Ventspilī. Projekta rezultātā radīto infrastruktūru - rodeļu trasi - atklātā nomas iepirkuma procedūrā paredzēts nodot nomā komersantam, kurš pašvaldībai maksās nomas maksu par rodeļu trases apsaimniekošanu.

Rodeļu trases būvniecības projekts ir pašvaldības iestādes "Ventspils Komunālā pārvalde" sagatavots augstas gatavības pašvaldības investīciju projekts "Jauna tūrisma pakalpojuma attīstība Ventspils pilsētā", kur valsts budžeta finansējums no projekta attiecināmajām izmaksām ir 1,6 miljoni eiro.