Kompānija "Eco bus" veikusi pirmā Latvijā sērijveida elektriskā autobusa izgatavošanu un sertifikāciju

Rīga, 29.jūn., LETA. SIA "Eco bus" veikusi pirmā Latvijā sērijveidā modernizētā 100% elektriskā M3 1.klases pilsētas pasažieru autobusa izgatavošanu, sertifikāciju un reģistrāciju Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD), aģentūru LETA informēja "Eco bus" pārstāvji.

Elektriskie autobusi ar 1.jūliju sāks testa braucienus regulāro pilsētas pasažieru pārvadājumu režīmā. Modernizētais elektriskais pasažieru autobuss ir izgatavots uz savulaik SIA "AmoPlant" Jelgavā pēc Nīderlandes kompānijas "VDL Bus&Coach" licences ražotā "VDL Ambassador 200" autobusa bāzes.

Dīzeļdzinēja autobusu modernizācijas uz 100% videi draudzīgu autobusu pilotprojekts tika sākts un izstrādāts Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA) programmas finansētā projekta "Ekonomiski pamatota un videi draudzīga elektroautobusa izveides tehnoloģijas izstrāde uz tradicionālā dīzeļdzinēja autobusa bāzes" ietvaros.

"Eco bus" valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts norāda, ka Eiropas Savienība (ES) ir skaidri noteikusi zaļo kursu un nepieciešamo oglekļa dioksīda izmešu samazinājumu, kas jāsasniedz, tādējādi tuvā nākotnē ir sagaidāms elektrisko autobusu pieprasījuma pieaugums, kas skaidrojams arī ar daudz zemākām ekspluatācijas izmaksām.

Kā norāda "Eco bus" pārstāvji, neskatoties uz to, ka būtiskākais trūkums joprojām ir augstās jaunu elektrisko autobusu iegādes cenas un pārvadātāju rīcībā salīdzinoši lielie dīzeļdzinēja autobusu parki, kuru utilizācija nozīmētu tiešus finansiālus zaudējumus un nelietderīgu resursu izmantošanu, esošo autobusu pārbūve/modernizācija par elektriskajiem autobusiem ir veids, kā sasniegt finanšu ietaupījumu un aizstāt esošos autobusus ar videi draudzīgiem transportlīdzekļiem.

Kamarūts skaidro, ka šobrīd "Eco bus" ir izstrādājusi un piedāvā modernizācijas koncepciju - autobusu ar parasto dīzeļdzinēju pārveidošanu par elektriskajiem autobusiem, paredzot, ka modernizācija var tikt veikta uz dažādu marku autobusu bāzes. Modernizācijas rezultātā tiks iegūts praktiski jauns elektriskais autobuss ar kalpošanas laiku vismaz 15 gadi. Vienlaicīgi tiks būtiski ietaupīti finanšu līdzekļi.

Uzņēmums "Eco bus" reģistrēta 2021.gada augustā, un tā pamatkapitāls ir 1,294 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma 69,26% daļu pieder Aleksejam Maslovam, 22,07% - Krievijas pilsonim Sergejam Akulovam, 4,97% - Vitālijam Sokolovam, 2,36% - Ukrainas pilsonim Oleksijam Akulovam un 1,34% - Krievijas pilsonei Verai Perunovai.