"220.lv": Iedzīvotāju groza vērtība internetveikalos saglabājusies iepriekšējā gada līmenī

Rīga, 20.jūn., LETA. Vidējā internetveikala pirkuma groza vērtība Latvijā ir gandrīz 60 eiro, groza vērtībai saglabājoties faktiski iepriekšējā gada līmenī, aģentūrai LETA pastāstīja tirdzniecības centra internetā "220.lv" pārstāvji.

Kā norāda eksperti, e-komercija savu izrāvienu piedzīvoja tieši pandēmijas laikā, tomēr šobrīd, kad pandēmija ir beigusies un fiziskie veikali ir atvērti, iedzīvotāji turpina iepirkties internetā, visbiežāk atgriežoties tajos pašos e-veikalos, kur pirkums jau reiz veikts.

"220.lv" tirdzniecības platformas "Marketplace" pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols norāda, ka uzņēmuma dati par pirkuma groza vērtību, jo īpaši Latvijā, ir pozitīvs signāls e-komercijai, apstiprinot, ka iedzīvotāji, pandēmijas laikā praksē izmēģinājuši iepirkšanos tiešsaistē, to turpina darīt.

Vienlaikus Ozols norāda, ka, skatoties uz turpmākajiem mēnešiem, prognozējams, ka pircēji savos pirkumos un pirkuma groza vērtībā paliks piesardzīgāki, ņemot vērā arī strauji augošo inflāciju, kas šī gada maijā palielinājās par 16,9%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, tomēr pašlaik Latvijas tirgū izteikta piesardzība nav novērojama.

Raksturojot pirktākās preču kategorijas, Ozols norāda, ka pirmajā pieciniekā šogad un arī pērn ierindojas viedtālruņi, smaržas, portatīvie datori, putekļsūcēji - roboti un velosipēdi.

Tāpat pirktāko preču augšgalā ierindojas dažādas sezonālās preces, un šī gada pirmajā ceturksnī "220.lv" novērots dažādu pārvietošanās līdzekļu pieprasījumu pieaugums, piemēram, elektrisko skrejriteņu un elektrisko velosipēdu - šogad, salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem mēnešiem, elektrisko velosipēdu pārdošanas apjomi auguši par 31%.

Līdzās mobilitātes risinājumiem, iedzīvotāji aktīvi iegādājas arī lietas mājai un dārzam - gan traktorus zālāju kopšanai un zāles robotus, gan tradicionālos zāles pļāvējus. Tāpat tiek pirkti zaru smalcinātāji, līdz ar to var teikt, ka iedzīvotāji investē risinājumos, kas palīdzētu ietaupīt laiku, darot dažādus apkārtnes sakopšanas un uzturēšanas darbus.

Tāpat nemainīgi pirktāko preču sarakstā ierindojas arī vasaras atpūtai nepieciešamās lietas, tostarp āra mēbeļu komplekti, batuti, klasiskie velosipēdi.

Ozols norāda, ka arī e-komerciju ietekmējis Krievijas uzsāktais plaša mēroga karš Ukrainā. Ja kara pirmajā dienā apmeklētāju skaits grupas pārvaldītajos e-veikalos visā Baltijā kritās, jau nākamajās dienās daļa pircēju aktīvi meklēja un iegādājās dažādas izdzīvošanas preces, un arī aprīlī un maijā izdzīvošanas preču pieprasījums saglabājas nemainīgi augsts, uzrādot vidēji 30% kāpumu.

Izdzīvošanas preču kategorijā uzreiz pēc kara sākuma vislielākais pieprasījums tika novērots pēc guļammaisiem, pirmās palīdzības aptieciņām, mugursomām. Tāpat pastiprināti tika iegādātas kempinga plītis, ģeneratori, degvielas kannas, lukturīši, akumulatori. Atsevišķām precēm, piemēram, guļammaisiem, pieprasījuma kāpums ir vērojams pat 30 reizes.

"PHH Group" ir viens no lielākajiem e-tirdzniecības uzņēmumiem Baltijas valstīs. Grupa tika izveidota, kad "Pigu Group", kurā iekļaujas arī "220.lv", apvienojās ar somu tirgotāju "Hobby Hall". "PHH Group" pārvalda e-veikalus un tirdzniecības platformas Somijā, Igaunijā, Latvijā un Lietuvā. Uzņēmuma grupā ir "220.lv", "Pigu.lt", "Kaup24.ee", "Hansapost.ee" un "Hobbyhall.fi".

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka zīmolu "220.lv" pārstāvošais uzņēmums SIA "Pigu Latvia" finanšu gada periodā no 2020.gada 1.aprīļa līdz 2021.gada 31.martam strādāja ar 34,223 miljonu eiro apgrozījumu, savukārt uzņēmuma peļņa bija 1,086 miljoni eiro.