Prāmju operators "DFDS" maršrutos no Baltijas valstīm pērn pārvadājis par 2,3% vairāk pasažieru

Rīga, 25.apr., LETA. Dānijas prāmju operators "DFDS" pērn maršrutos no Baltijas valstīm pārvadājis 214 000 pasažieru, kas ir par 2,3% vairāk nekā gadu iepriekš, bet pārvādāto kravu apjoms pieauga par 8%, aģentūra LETA noskaidroja uzņēmumā.

"DFDS" no Baltijas valstīm pašreiz nodrošina prāmju pārvadājumus trīs maršrutos - no Paldiskiem Igaunijā uz Kapeliskaru Zviedrijā, kā arī no Klaipēdas Lietuvā uz Karlshamnu Zviedijā un Ķīli Vācijā.

Uzņēmuma pārstāvji norādīja, ka "DFDS" pastāvīgi seko līdzi tirgus tendencēm, un pašreiz prāmja maršruta atvēršana no Latvijas ostām nav plānota.

"DFDS" grupā ietilpstošās SIA "DFDS Seaways" apgrozījums pērn bija 300 878 eiro, kas ir par 1,6% mazāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa samazinājās par 89% līdz 1500 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

"DFDS Seaways" vadītājs Latvijā Aigars Urtāns norāda, ka 2021.gadā Baltijas jūras reģionā bija vērojams pieaugums DFDS kravas un pasažieru pārvadājumiem, un ieņēmumi pieauga par 9%. Ieņēmumu pieaugums, galvenokārt, saistāms ar kravas pārvadājumu apjoma pieaugumu.

Viņš pauž, ka par spīti saspringtajai ģeopolitiskajai situāciju, uzņēmums cer, ka šogad pieaugs pieprasījums pēc pārvadājumiem Baltijas jūras reģionā.

Šogad sācis kursēt jauns kravas un pasažieru prāmis "Aura Seaways", kas pārvadā pasažierus maršrutā starp Klaipēdu un Karlshamnu, bet tuvāko mēnešu laikā sagaidāma arī jaunuzbūvētā kuģa "Luna Seaways" ierašanās Baltijā.

Savukārt "DFDS Latvija" valdes locekle Džuljera Grekova norāda, ka Baltijā uzņēmums sniedz plašu loģistikas pakalpojumu klāstu, fokusējoties uz speciālo kravu un kontrakta loģistiku, un redzams, ka klientu pieprasījums pēc ilgtspējīgiem loģistikas risinājumiem turpina pieaugt. Paredzams, ka šogad Baltijas reģionā turpinās pieaugt prāmju un loģistikas apjomi. Sagaidāms, ka divu jaunu kombinēto kravu un pasažieru prāmju atklāšana nostiprinās uzņēmuma piedāvājumu 2022.gadā.

"DFDS" grupas apgrozījums pērn bija 2,4 miljardi eiro, kas ir par 28% vairāk nekā gadu iepriekš, bet EBITDA pieauga par 25%, sasniedzot 459 miljonus eiro.

Kravu pārvadājumu apjoma pieaugums visstraujāk tika novērots 2021.gada pirmajā pusē, salīdzinot ar 2020.gada attiecīgo periodu, kurā Covid-19 ierobežojumu dēļ saglabājās ietekme uz kravu pārvadājumu nozari kopumā. "DFDS" prāmju pārvadājumu nodaļas ieņēmumi pieauga par 25%, kas saistīts, gan ar trīs jaunu prāmju maršrutu atvēršanu, gan arī pārvadāto kravu apjomu palielinājumu.

Pērn ir saglabājusies augšupejoša pasažieru plūsmas tendence. Savukārt ieņēmumi no pasažieru pārvadājumiem saglabājās 2020.gada līmenī, jo Covid-19 ietekmes ierobežojumu dēļ liela daļa pasažieru bija viesstrādnieki.

"DFDS" ienākumi loģistikas segmentā aizvadītajā gadā pieauguši par 35%, uzņēmumam turpinot stabilu izaugsmi. Pagājušā gada izaugsmi loģistikas segmentā sekmēja uzņēmuma "HSF Logistics Group" iegāde un ieņēmumi no jaunu muitošanas pakalpojumu ieviešanas Lielbritānijā. Tāpat izaugsmi sekmēja arī vispārēju pieprasījuma palielinājumu nozarē, kur arvien lielāka nozīmība tiek piešķirta tieši ilgtspējīgiem loģistikas risinājumiem.

SIA "DFDS" reģistrēta 2002.gadā, un tās pamatkapitāls ir 113 678 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma finanšu dati par 2021.gadu vēl nav publiskoti, bet 2020.gadā tā apgrozījums bija 16,89 miljoni eiro, kas ir par 17,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa bija 194 000 eiro, kas ir pieaugums astoņas reizes. Uzņēmuma īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētā "DFDS Logistics Karlashamn".

"DFDS Seaways" reģistrēta 2003.gadā, un tās pamatkapitāls ir 99 540 eiro. Uzņēmums pieder Dānijā reģistrētajam AS "DFDS".