ES Mobilitātes pakotnes prasību dēļ autokravu pārvadātājs "Kreiss" sācis pārcelt autoparku uz Poliju

Rīga, 22.marts, LETA. Eiropas Savienības (ES) Mobilitātes pakotnes prasību dēļ, kas nosaka prasību vismaz reizi astoņās nedēļās transportlīdzeklim atgriezties tā izcelsmes valstī, autokravu pārvadātājs SIA "Kreiss" sācis pārcelt autoparku uz Poliju, intervijā laikrakstam "Latvijas Avīze" pastāstījis "Kreiss" valdes loceklis un līdzīpašnieks Sergejs Zaļizko.

"Realitāte būs tāda, ka ļoti daudzi Austrumeiropas uzņēmumi līdz citam, labvēlīgākam lēmumam vienkārši nenodzīvos, un bankroti sāksies drīz. Lai no tā izvairītos, mēs savu autoparku jau esam sākuši pārcelt uz Poliju," atzīmē Zaļizko, piebilstot, ka autoparku paredzēts pārcelt uz Poznaņas reģionu, taču šobrīd process saistībā ar karu Ukrainā ir nedaudz apstājies.

"Kreiss" pārstāvis norāda, ka Polijā ir daudz vairāk kravu un lielāka iespēja, ka, pildot absurdos noteikumus, nebūs jābrauc tukšā.

Pēc Zaļizko teiktā, no kompānijas 1000 kravas automašīnām apmēram 150 regulāri brauc atpakaļ ar kravām uz Latviju, kamēr pārējās strādā tā sauktajos apļos.

Tāpat viņš min, ka noteikumi ir diskriminējoši, un sodus, kas tiks piemēroti no 1.aprīļa, uzņēmums dokumentēs.

"Izskatās, ka Latvijā paliks mazākā mūsu mašīnu daļa. Ko darīt ar labiekārtoto teritoriju Mārupē - vēl skatīsimies. (..) Žēl, bet pastāvošo noteikumu dēļ uzņēmuma izdzīvošanas vārdā reģistrācijas valsti tagad esam spiesti mainīt," norāda Zaļizko, piebilstot, ka 2021.gadā Latvijā reģistrētais "Kreiss" sasniedza 163 miljonu eiro apgrozījumu.

Jau vēstīts, ka ES Mobilitātes pakotnē kopš šā gada 21.februāra ir iekļauta prasība transportlīdzeklim reizi astoņās nedēļās atgriezties tā izcelsmes valstī. 

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) kopā ar vēl astoņu ES valstu transporta nozares ministriem marta vidū vērsās pie ES transporta komisāres Adinas Valeanas ar lūgumu uz laiku apturēt vairākas no normām, kas iekļautas ES Mobilitātes pakotnē, tostarp prasību vismaz reizi astoņās nedēļās transportlīdzeklim atgriezties tā izcelsmes valstī.

Vēstulē teikts, ka prasība transportlīdzeklim reizi astoņās nedēļās atgriezties tā izcelsmes valstī rada ne tikai papildu emisijas, bet arī papildu apgrūtinājumu nozarei.

Uzņēmums "Kreiss" reģistrēts 1994.gadā, un tā pamatdarbības veids ir kravu pārvadājumi pa autoceļiem un ekspedīcijas pakalpojumu sniegšana. Kompānijas pamatkapitāls ir 36 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Kreiss" pieder AS "Honor Invest", kuras patiesie labuma guvēji ir Andrejs Kuzņecovs un Zaļizko. 

"Kreiss" apgrozījums 2020.gadā bija 161,059 miljoni eiro, kas ir par 8,5% mazāk nekā gadu iepriekš, turpretī kompānijas peļņa pieauga 5,8 reizes - līdz 2,544 miljoniem eiro.