"Rīgas Universālais termināls" nākamgad attīstībā investēs četrus miljonus eiro

Rīga, 27.dec., LETA. Rīgas brīvostā strādājošā stividorkompānija "Rīgas Universālais termināls" nākamgad jaunā tehnikā, kravas laukumu izbūvē un tehnoloģiskajos risinājumos plāno investēt vismaz četrus miljonus eiro, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola. 

Vienlaikus uzņēmums plāno arī par 5% kāpināt apkalpoto kravu apjomus, kā arī piesaistīt papildus kravas saldēto pārtikas produktu un lauksaimniecības produktu segmentā. Kopš 2014.gada, kad uzņēmumu iegādājās japāņu koncerna "Mitsui" meitasuzņēmums Singapūras ostu operators "Portek International", tajā ir investēti jau vismaz 60 miljoni eiro.

"Rīgas Universālais termināls" šogad desmit mēnešos ir pārkrāvis vairāk nekā trīs miljonus tonnu dažādu kravu, kas ir aptuveni 18% no kopējā kravu apgrozījuma Rīgas ostā. Lielāko apjomu no "Rīgas Universālā termināļa" pārkrautajām kravām veidoja mežsaimniecības produktu un konteineru kravas.

"Rīgas Universālā termināļa" valdes loceklis un izpilddirektors Jānis Kasalis norāda, ka aktuālo lēmumu pieņemšana šobrīd lielā mērā tiek pakārtota starptautiskajai zaļās atveseļošanās iniciatīvai, kas paredz līdz 2050.gadam sasniegt nulles emisiju līmeni. 

Uzņēmums rūpīgi sekojot līdzi pasaules zaļajam kursam un analizējot, kādas tehnoloģijas būtu jāmaina vai jāpielāgo, lai mazinātu oglekļa dioksīda (CO2) izmešus termināļa darbības procesos. 

"Protams, labi apzināmies, ka visu šo pārmaiņu laikā tirgū parādīsies jauni kravu veidi, un tāpēc mēs aktīvi strādājam, lai uzņēmums tam būtu gatavs," pauž Kasalis.

"Rīgas Universālais termināls" turpinās investēt arī termināļa procesu automatizācijā. Pasaules prakse rāda, ka ostās šis process tiek ieviests salīdzinoši lēnāk nekā, piemēram, rūpniecības un tirdzniecības sektoros, bet pēdējo gadu laikā arī ostu sektorā šajā jautājumā esot vērojamas izmaiņas. Rūpīga automatizācijas plānošana un pārvaldība ostas procesu izmaksas varot samazināties līdz pat 55%, tajā pašā laikā efektivitāti palielinot līdz pat 35%.

Uzņēmums nākamgad plāno automatizēt kravu identifikāciju un svēršanu, kā arī personu kontroli īstenot bez tiešas kontrolējošo darbinieku klātbūtnes. Paredzams, ka iebraukšana un izbraukšana no termināļa tuvākā gada laikā varētu būt pilnībā automatizēta. 

Kasalis skaidro, ka "Rīgas Universālais termināls" veiksmīgi sadarbojas ar Rīgas brīvostas pārvaldi, Muitas pārvaldi un Latvijas Jūras administrāciju, lai jau nākamā gada pavasarī varētu sākt darbu ar centralizētu termināļa procesu pārvaldības sistēmu. Viņš norāda, ka šāda centralizēta pieeja ir ne tikai efektīvāka, bet arī finansiāli izdevīgāka visām iesaistītajām pusēm, jo katram nav jāizstrādā un jāuztur pašam sava individuālā sistēma.

"Rīgas Universālais termināls" reģistrēts 2001.gadā, un tā pamatkapitāls ir 4,497 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums 2020.gadā bija 15,52 miljoni eiro, kas ir par 7,3% mazāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa bija 3,218 miljoni eiro, kas ir samazinājums par 10,4%.

"Rīgas Universālais termināls" pieder Singapūrā reģistrētajam "Portek International".