Portālceltņu izgatavotājs "Rikon" sācis celtņu ražošanu Rietumeiropas ostām

Rīga, 20.dec., LETA. Rīgas ostā strādājošais portālceltņu projektētājs un izgatavotājs AS "Rikon" sācis celtņu ražošanu Rietumeiropas ostām, aģentūru LETA informēja Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola.

Ostā skaidro, ka līdz šim "Rikon" produkcijas galvenais noieta tirgus bija Krievija, Gruzija un Ukraina, kur šo valstu ostās uzņēmuma projektētie un ražotie portālceltņi un iekārtas strādā jau ilgus gadus. Patlaban uzņēmums sācis būvēt celtņus ostām arī uz Rietumiem no Rīgas un pirmie veiksmīgie projekti jau ir īstenoti.

Sadarbojoties ar "General Electric Group" (ASV) koncerna dāņu meitasuzņēmumu "LM Wind Power", tika radīts speciāls buka celtnis ar unikālu 70 metru izmēra traversu vēja ģeneratoru konstrukciju daļu satveršanai un transportēšanai, bet patlaban Marseļas ostā, kas ir lielākā Francijā un trešā lielākā Vidusjūras reģionā, ir uzstādīts un nodots ekspluatācijā jauns "Rikon" projektētais un ražotais montāžas portālceltnis, kas piedalīsies kruīzu laineru remontdarbos.

Rīgas brīvostas pārvaldē skaidro, ka "Rikon" konkurētspēju tirgū veicina resursu novirzīšana jaunu inovatīvu risinājumu testēšanā un izstrādē. Pirms dažiem gadiem uzņēmumā tika radīts mobilā celtņa iekārtas prototips, kas izmantojams "Panamax" tipa kuģu apkalpošanai, un šobrīd jau saņemts pirmais šāda tipa celtņu pasūtījums.

"Rikon" komercdirektors Mihails Baškankovs norāda, ka mūsdienu portālceltnis ir sarežģīta tehnoloģiska konstrukcija "ar acīm un smadzenēm". Tās darbu vada un regulē ne vien cilvēks, bet arī informācijas tehnoloģiju (IT) risinājumi un sarežģītas neskaitāmu sensoru sistēmas, kuras rūpējas par to, lai visi kraušanas darbi ritētu raitāk un drošāk.

"Mūsu konkurenti būvē mobilos celtņus, kuri nav atdalāmi no platformas, kas nodrošina to pārvietošanos. Mēs esam izprojektējuši un jau šobrīd ražojam sistēmu, kurā platforma ir atdalāma no paša celtņa. Tādējādi ar vienu platformu var pārvietot vairākus celtņus vienas ostas teritorijā, kā arī izmantot šo platformu ar kravnesību 400 tonnas kā atsevišķu papildu instrumentu kravu transportēšanai. Šādu celtņu, cik man zināms, nekur citur pasaulē nav," pauž Baškankovs.

Uzņēmuma pārstāvis arī atklāj, ka pasūtījumu nākamajam gadam netūkst, līdz ar to tiek domāts par ražošanas jaudu paplašināšanu un jaunu darbinieku pieņemšanu.

"Rikon" reģistrēts 1991.gadā un tā pamatkapitāls ir 840 000 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 8,955 miljoni eiro, kas ir par 75,8% vairāk nekā gadu iepriekš, un peļņa sasniedza 94 079 eiro pretēji zaudējumiem gadu iepriekš.