"Cido grupa" pērn kāpinājusi apgrozījumu par 1,7%

Rīga, 1.nov., LETA. Dzērienu ražotājs SIA "Cido grupa" pērn strādāja ar 73,335 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 1,7% vairāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pērn saruka par 21,9% - līdz 3,414 miljoniem eiro, liecina "Firmas.lv" publiskotā informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā skaidrots, ka peļņas samazināju sekmēja galvenokārt tas, ka Covid-19 ierobežojumu ietekmē darbību bija pārtraucis visienesīgākais "Cido grupas" pārdošanas kanāls - HoReCa jeb viesnīcu, kafejnīcu un restorānu sektors.

Savukārt apgrozījuma pieaugumu kompānijas vadība skaidro ar plašo produkcijas portfeli, kas pērn ļāva samazināt kopējo Covid-19 ietekmi uz "Cido grupu". Kā norāda vadība, produktu portfeļa diversifikācija un eksporta apjomu pieaugums kompensēja lēnākas izaugsmes kategoriju apgrozījuma samazinājumu, kā arī apgrozījuma samazinājumu HoReCa sektorā.

Vienlaikus vadības ziņojumā minēts, ka "Cido grupa" alus zīmolu pārdošanas apjomi pērn ir pieauguši par 8,3%, salīdzinot ar 2019.gadu, kamēr kopējais alus tirgus apgrozījums ir pieaudzis par aptuveni 2%. Cita starpā zīmola "Lāčplēsis" realizācijas apjoms ir pieaudzis par 10%.

Tāpat pērn pieaudzis bezalkoholisko dzērienu realizācijas apjoms. Piemēram, "PepsiCo" pārdošanas apjoms pērn sasniedza lielāko tirgus daļu pēdējo desmit gadu laikā - 12,4%. Tikmēr ūdens tirdzniecībā vērojams samazinājums, it īpaši mazo ūdens pudeļu segmentā.

Kopumā kompānija pērn Latvijā guva ieņēmumus 54,702 miljonu eiro vērtībā, savukārt Lietuvas un Igaunijas tirgos realizēta produkcija 11,518 miljonu eiro vērtībā. Eiropas Savienības tirgū realizēta produkcija 1,118 miljonu vērtībā, savukārt uz citām valstīm eksportēta produkcija 5,995 miljonu eiro vērtībā.

Ja neskaita trešajās valstīs realizētās produkcijas vērtību, kas pērn, salīdzinājumā ar 2019.gadu, pieaugusi par 29,1%, pārējos "Cido grupas" noieta tirgos pārdotās produkcijas apmērs palicis līdzvērtīgs 2019.gada finanšu rādītājiem.

"Cido grupas" vadība arī piebilst, ka 2020.gadā kompānija veica kapitālieguldījumus ražošanas efektivitātes uzlabošanai un ražošanas iekārtās. Kopējais ieguldījumu apmērs ir ap 1,5 miljoniem eiro.

Turpmāk "Cido grupa" plāno stiprināt pozīciju dažādu dzērienu ražošanā, īpašu uzmanību veltot sociālās atbildības jautājumiem.

Jau ziņots, ka 2019.gadā "Cido grupas" apgrozījums bija 72,133 miljoni eiro, kas ir par 8,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa samazinājās par 12,9% - līdz 4,372 miljoniem eiro.

"Cido grupas" 99,99% kapitāldaļu īpašniece ir Dānijas "Royal Unibrew". Kompānija reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro.