Siguldā pie Vidzemes šosejas un Alūksnes novada Liepnā sāk būvēt gājēju un velosipēdistu infrastruktūru

Rīga, 27.okt., LETA. Siguldā pie Vidzemes šosejas un Alūksnes novada Liepnā sākta gājēju un velosipēdistu infrastruktūras izbūve, aģentūrai LETA pavēstīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Siguldā jaunais gājēju un velosipēdistu ceļš, kas pāri pārvadam pār dzelzceļu savienos Noliktavu ielu un Mazās Saules ielas infrastruktūru, būtiski atvieglos gājēju un velobraucēju nokļūšanu pilsētas daļā otrpus dzelzceļam, uzlabos pārvietošanās drošību un komfortu.

Būvdarbu vietā satiksmi organizēs pa apbraucamo ceļu - pagaidu pārvadu pār dzelzceļu, kura izbūvi sāks novembra sākumā. Satiksme pa apbraucamo ceļu būs divās joslās un netiks regulēta ar luksoforu. Maksimālā ātruma ierobežojums uz apbraucamā ceļa būs 30 kilometri stundā.

Nepilnus 900 metrus garais gājēju un velobraucēju ceļš būs ar asfaltbetona segumu, bet tā šķērsojumu vietās ieklās taktilo bruģi, lai uzlabotu drošību cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Visā ceļa trases garumā izbūvēs jaunu apgaismes līniju ar LED gaismekļiem.

Tā kā patlaban esošā ceļa konstrukcija paredzēta tikai brauktuvei, tiks paplašināts ceļa uzbērums, lai atbilstoši standartu prasībām izbūvētu drošu gājēju un velosipēdistu ceļu, kā arī nogāzes nostiprinās ar ģeošūnām, lai novērstu izskalojumus.

Pašlaik Vidzemes šosejas pārvads pār dzelzceļu sadala gājēju un velosipēdistu kustību Siguldā divās daļās, kuras līdz šim nav bijušas droši savienotas, jo gājēju pārvietošanās pa pārvadu ir aizliegta un pārvada pieejās nav atbilstošas infrastruktūras. Iedzīvotājiem, kam nepieciešams doties uz darbu, izglītības un kultūras iestādēm un saņemt pakalpojumus, lai nokļūtu no vienas dzelzceļa puses otrā kājām, šobrīd ir iespēja šķērsot dzelzceļa sliedes zem pārvada vietā, kas nav tam piemērota un atbilstoši aprīkota.

Paredzēts, ka pēc projekta realizācijas abas dzelzceļa puses būs droši un ērti sasniedzamas gan kājāmgājējiem un velobraucējiem, gan cilvēkiem ar invaliditāti un kustību traucējumiem.

Būvdarbus veic SIA "Viadukts" par līgumcenu ir 3,122 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli, kas tiek finansēti no valsts budžeta līdzekļiem, Šā līguma ietvaros "Viadukts" veiks arī deformācijas šuvju atjaunošanu trim pārvadiem uz Jelgavas šosejas (A8): tiltam pār Iecavu (36,01. kilometrā), kā arī pārvadiem valsts galvenā autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) 34,44. un 40,81. kilometrā. Būvdarbus plānots pabeigt 2022.gada būvdarbu sezonā.

Savukārt Alūksnes novada Liepnā sākta jauna gājēju un velosipēdistu ceļa izbūve gar vietējo autoceļu Viļaka-Žīguri-Liepna (V455) (27,42.-28,04. kilomentrā). Satiksmi būvdarbu vietā organizē ar ceļazīmēm un vadstatņiem.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Viadukts" reģistrēts 1991.gadā un tā pamatkapitāls ir 41 022 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Rims Sankausks (30,75%), Ināra Sankauskaite (30,49%), AS "A.C.B." (20,67%), Ģedimins Jozs Marinsks (5,68%), Vjačeslavs Zeņins (3,62%) un vēl 11 dalībnieki. 2020.gadā "Viadukts" koncerns strādāja ar 10,888 miljonu eiro apgrozījumu un 987 210 eiro zaudējumiem.