Aptauja: Iedzīvotāji pirkumiem internetā tērē no 301 līdz 500 eiro

Rīga, 12.aug., LETA. Latvijas iedzīvotāji visbiežāk internetā iepērkas vienu reizi mēnesī, tērējot no 301 līdz 500 eiro gada laikā un iegādājoties apģērbu, apavus un aksesuārus, tostarp somas un makus, secināts sūtījumu piegādes kompānijas "Venipak" veiktajā aptaujā par iedzīvotāju paradumiem, iepērkoties internetā.

Jautājot iedzīvotājiem par to, cik bieži pēdējā gada laikā viņi ir iepirkušies interneta veikalos, 52% gadījumu respondenti norādīja, ka iepērkas vidēji reizi mēnesī vai retāk. Dažas reizes mēnesī iepērkas 32% iedzīvotāju, bet 16% pauda, ka internetā neiepērkas vispār.

Visbiežāk internetā iepērkas cilvēki, kuriem ir no 30 līdz 39 gadu, bet visretāk - vecāka gadagājuma respondenti, vecumā no 60 līdz 74 gadiem.

Vaicājot par to, kādu aptuveno naudas summu respondenti iztērējuši pēdējā gada laikā, visbiežāk norādīts, ka no 301 līdz 500 eiro, savukārt otra populārākā atbilde bija - no 101 līdz 300 eiro. Līdz 50 eiro tērējuši 15% iedzīvotāju, tāpat tik pat daudz respondentu pauda, ka gada laikā, iepērkoties internetā, tērējuši no 501 līdz 1000 eiro. Rīgā dzīvojošie visbiežāk norādīja, ka tērējuši vairāk nekā 1000 eiro, paužot to 10% gadījumu.

"Pēdējā gada laikā, ņemot vērā dažādos ierobežojumus Covid-19 pandēmijas dēļ klātienes tirdzniecībai, iedzīvotājiem ne tikai Latvijā, bet arī daudzās citās valstīs vajadzēja meklēt citus veidus, kā iepirkties. Daudzi uzņēmumi, kuri varēja savas preces piedāvāt internetā, piedzīvoja milzīgu izaugsmi, dažbrīd pat nespējot nodrošināt visu pasūtījumu izpildi," sacīja "Venipak" vadītājs Justs Šablinskis.

Tāpat aptaujā noskaidrots, ka visbiežāk iedzīvotāji iegādājušies apģērbu, apavus un aksesuārus, tostarp somas un makus. Šo atbildi izvēlējās 28% respondentu, savukārt 21% pauda, ka internetā pērk preces skaistumam un skaistumkopšanai, piemēram, sejas un ķermeņa kosmētiku. Vienlaikus 14% pauduši, ka iegādājušies mēbeles, sadzīves tehniku un dizaina priekšmetus mājoklim, ko pauda 14% respondentu.

Aptaujas dati rāda, ka sievietes ievērojami biežāk iegādājušās apģērbus un apavus, norādot to 32% gadījumu, pretstatā vīriešiem, kuri to darījuši tikai 24%. Savukārt skaistumkopšanas preces ievērojami vairāk pirka jauni cilvēki vecumā no 18 līdz 29 gadiem, paužot to 35% gadījumu, bet vecāki cilvēki, kuriem ir 60 līdz 74 gadi, šīs preces iegādājās tikai 14% gadījumu.

"Iepazīstoties ar aptaujas rezultātiem var secināt, ka iedzīvotāji ievērojami biežāk iegādājās tā sauktās deficīta preces, ko radīja pandēmija, savukārt pārtikas tirdzniecība internetā nebija tik populāra, jo pirmās nepieciešamības preces, lai gan ar ierobežojumiem, varēja iegādāties arī klātienē," komentēja Šablinskis.

Viņš arī pauda, ka, viņaprāt, interneta tirdzniecībai ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē vēl arvien ir kur augt un iedzīvotāji, arvien labāk apgūstot un pārzinot dažādas tehnoloģijas, jūtas ērti iepērkoties attālināti.

Aptauju "Venipak" uzdevumā veica pētījumu kompānija "Norstat" šā gada jūlijā. Tajā piedalījās vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Kompānija "Venipak Latvija" reģistrēta 2011.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 2845 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Venipak Latvija" pieder Nīderlandes "Venipak", bet uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir Lietuvas valstspiederīgais Raudonis Nerijus.

2019.gadā "Venipak Latvija" strādāja ar 9,784 miljonu eiro apgrozījumu, kas bija par 31,5% vairāk nekā gadu iepriekš, kā arī ar 323 089 eiro peļņu pretēji zaudējumiem gadu iepriekš. 2020.gada finanšu rādītāji vēl nav publiskoti.