Par 55 000 eiro pilnveido "Ādažu čipsu" ražotni

Rīga, 4.jūn., LETA. Pārtikas koncerts "Orkla Latvija" beidzis divus "Ādažu čipsu" ražotnes pilnveides projektus, kopumā ieguldot vairāk nekā 55 000 eiro, aģentūru LETA informēja kompānijā.

Par 20 000 eiro uzlabots ūdens uzsildīšanas process, savukārt par 35 000 eiro uzņēmums iegādājies un uzstādījis jaunu iekārtu (hidrociklonu), lai ievāktu kartupeļu cieti tālākai izmantošanai.

"Orkla Latvija" valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons komentē, ka projekta īstenošanas rezultātā ir pilnībā rekonstruēta ražotnes ūdens uzsildīšanas sistēma, un tagad šajā procesā tiek izmantota ražošanā iegūtā enerģija, kas palīdz par 10% samazina dabasgāzes patēriņu.

Savukārt, sākot kartupeļu cietes ievākšanas procesu, kompānija ne tikai radusi biznesa iespēju, pārdodot kartupeļu čipsu ražošanas blakusproduktu, bet arī par 9% samazinājusi notekūdeņu apjomu.

Pirms hidrociklona uzstādīšanas visa kartupeļu ciete, kas izdalījās, kartupeļus griežot šķēlītēs, nonāca ražotnes notekūdeņos, kas pēc tam tika attīrīti, skaidro kompānijā. Tagad ar jauno iekārtu iespējams cieti savākt un pārdot pārstrādātājiem, kā arī lopbarībai. Šī projekta ietvaros arī ūdens tiek izmantots atkārtoti, tādējādi samazinot tā patēriņu, kā arī vienkāršojot rūpniecisko notekūdeņu attīrīšanas procesu.

Jau ziņots, ka "Orkla Latvija" koncerna pagrozījums 2019.gadā bija 85,21 miljons eiro, kas ir par 3,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt grupas peļņa samazinājās par 3,2% un bija 2,807 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Koncerna 2020.gada finanšu dati pagaidām nav publiskoti. 

"Orkla Latvija" koncernā ietilpst "Orkla Biscuit Production", SIA "Saldumu tirdzniecība" un SIA "Latfood Agro".

Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu čipsi", "Pedro", "Spilva", "Gutta", "Everest", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".