Mazumtirgotāja "Rimi Latvia" apgrozījums pērn pieaudzis par 3,2%

Rīga, 21.maijs, LETA. Mazumtirgotājs SIA "Rimi Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 946,508 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 8,3% un bija 30,409 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā teikts, ka pērn Latvijā iekšējais patēriņš kopumā turpināja uzlaboties, un tas bija viens no iemesliem "Rimi Latvia" mazumtirdzniecības ieņēmumu pieaugumam 2020.gadā. Apgrozījuma pieaugumu veicināja arī jaunatvērtie un pārveidotie, modernizētie veikali, kā arī e-komercijas segmenta attīstīšana.

Vienlaikus Covid-19 izplatība Latvijā un ar to saistītie ierobežojumi bija viens no galvenajiem iemesliem uzņēmuma rentabilitātes  kritumam.

Uzņēmuma vadība norāda, ka Covid-19 pandēmija radīja straujas izmaiņas iedzīvotāju patēriņa un iepirkšanās tendencēs, proti, pircēji retāk apmeklēja veikalus, rūpīgāk plānoja izdevumus pārtikai, kā arī bija vērojama mājās gatavotu maltīšu popularitāte, samazinoties pieprasījumam pēc gatavajiem ēdieniem. Covid-19 ierobežojumi valstī paredzēja atsevišķu preču kategoriju tirdzniecības aizliegumu, tādējādi ietekmējot "Rimi Latvia" plānotos pārdošanas rezultātus.

Tāpat Covid-19 izplatība "RImi Latvia" radīja papildu izdevumus drošības prasību un higiēnas normu ievērošanai, lai nodrošinātu drošu darba vidi darbiniekiem un drošu iepirkšanos klientiem.

Pagājušajā gadā uzņēmums turpināja iepriekš plānotos projektus mazumtirdzniecības tīkla pilnveidošanā. Atvērti vairāki jauni veikali - "Rimi Hyper Aleja", "Rimi Hyper Sāga", "Rimi Super Ziemeļu", "Rimi Mini Tallinas", "Rimi Mini Saulkrasti", kā arī tika renovēti "Rimi Hyper Ostmala", "Rimi Hyper Origo" un "Rimi Mini Ģertrūdes".

2020.gada beigās Latvijā bija kopumā 131 "Rimi" veikals, tostarp 37 "Rimi Hyper" formāta veikali, 34 - "Rimi Super", 53 - "Rimi Mini", bet septiņi - "Rimi Express" formāta veikali. E-komercijas darbība tika nodrošināta sešos "Rimi Hyper" veikalos.

Uzņēmuma vadība arī informē, ka "Rimi" e-veikals nedaudz vairāk kā gada laikā ir būtiski attīstījies. Tostarp par vairāk nekā 250 audzis darbinieku skaits, savukārt autoparks palielinājies vairāk nekā trīs reizes un papildināts ar specializētu transportu klientu pasūtījumu piegādēm.

Lai uzlabotu pircēju iepirkšanās pieredzi e-komercijas platformā, ieviestas iespējas papildināt jau noformētu pasūtījumu un izveidots jauns piedāvājums pārtikas e-komercijā - pirkumu piegādes abonements. Lai pirkumu saņemšana veikalos būtu vienkāršāka, izveidota iespēja pieteikties pirkumu saņemšanai "Rimi" aplikācijā visos "Rimi Drive" un "Saņem veikalā" punktos.

Pērn "Rimi Latvia" nodrošināja vidēji 6264 darba vietas, tostarp izveidojot 500 jaunas darba vietas.

Uzņēmuma vadība arī informē, ka "Rimi" 2020.gadā ir uzlabojusi klimata neitralitātes rādītājus par 81%, salīdzinājumā ar 2006.gada rādītājiem, pateicoties tam, ka uzņēmuma darbība ir kļuvusi ilgtspējīgāka.

Šajā gadā uzņēmums turpinās attīstīt veikalu tīklu, investēt esošo veikalu pārveidošanā un labiekārtošanā, vienlaikus rūpējoties par labu apkalpošanas līmeni, kvalitāti un cenu, kā arī "Rimi Latvia"attīstīs privāto preču zīmju produktu klāstu un koncentrēsies uz pircēju lojalitātes veicināšanu.

2019.gadā "Rimi Latvia" apgrozījums bija 917,201 miljons eiro, kas ir par 2,6% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 26,8% un bija 33,16 miljoni eiro.

Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".